Mjølkekua Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Kan noen hjelpe meg med følgende spørsmål: 1. Hvis jeg gir en flaske MME per dag, burde jeg gi svisker eller malt i flasken? Hvor mye i tilfellet? 2. Hvis mine foreldre skal passe lillegutt en dag eller to og gi MME, da er det kanskje enda viktigere at han får noe svisker eller malt i flasken, men igjen hvor ofte og mye? Tusen takk :-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Hvis det bare er en flaske for dagen vil jeg tro du klarer deg uten svisker eller malt, men det må du nesten se an. Gi uten først og om avføringen blir tregere/han ser ut til å slite med det, så begynner du heller. Snuppa vår hadde alltid litt hard mage så lenge hun fikk mme, så vi hadde en liten teskje i hver flaske (men da fikk hun kun mme, ikke mm - vi klarte oss uten de gangene hun fikk mme bare som tillegg til mm). Nr 2 er jeg også usikker på - ville kanskej prøvd en dag kun på mme (og heller pumpe deg selv den dagen - da har du jo også reserve til barnepass) for å se hvordan han reagerer, så slipper barnevakten å slite med utilpass gutt )
Sunnybeach4gull :) Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Hei :-) E han treg i magen da?? Ekke alle som blir treg i magen av mme :-) Ville gidd 1 ts malt i hver flaska æ da, istedet for sviskejuice i melka? Eller tenkte du gi sviskejuice ved siden av? :-)
Mjølkekua Skrevet 29. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2009 Takk for svar :-) Jeg synes kanskje han er litt treg i magen, eller hva skal jeg si, han ligger iallefall våken om natta og fjerter og trykker uten at jeg synes det virker som om bæsjen er spesielt hard... Nå skal det sies at jeg har prøvd meg på litt velling på kvelden, et par tskjeer i ca 120 ml MME. Jeg tenkte på sviskemos, som man kan gi av tskje.. Han får smake litt på en tskje hver dag sånn for tilvenning, men tenkte kanskje at det var litt lite...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå