flypapir Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Har spurt om nesten det samme før, men nå viser det seg at vi har muligheten til å reise i opptil 2mnd i juletider. Vurderer da å reise til Thailand og være der denne perioden. Er jo utrolig mange fordeler ved å kunne unne seg en slik reise, men samtidig ser jeg jo at det kanskje ikke er så gunstig for minstemann som da vil være 10-11mnd. Eldste jenta vil da være nesten 4år gammel. Noen som har noen meninger eller erfaringer rundt dette?! Fint med både fordeler og ulemper, er sikkert mye vi ikke har tenkt på...
It's all about me Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Ser bare fordeler jeg. Kos dere masse )
Espoir Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 dere bør vel holde dere i sør, så dere slipper å gi barna maraiamedisin (tror det er anbefalt hvis man er nord, men mulig jeg tar feil). Og så hadde jeg sørget for at jeg fortsatt ammer yngstemann litt, pga immunforsvaret. Ellers er det vel bare å kose seg. Har aldri vært i Thailand, men høret at det er et pradis for barn.
FanteGuri Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Kjenner og vet av flere som har vært i Thailand med babyer og små barn, i de fleste tilfeller har det gått helt fint! Bare husk å sørge for nok drikke!!! Og høy solfaktor! God tur!
flypapir Skrevet 29. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2009 Vi har ikke bestemt oss enda, men det frister jo å ha en pause fra den lange vinteren.. Dersom vi reiser blir det til sør. Har familie som skal feire jul på Koh Lanta, så blir evt rundt der. Har aldri vørt i Sør-Thailand selv, men er jo mange som skryter av det. Ang å amme så var det ett godt tips! Ammet eldste til hun var 15 mnd, så håper å amme en stund denne gangen og.. Er det ingen som har noen kritiske moment å komme med da? Eller er det helt greit å reise såpass langt når man skal være der lenge?!
FanteGuri Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 som ved alle turer til sydlige strøk så er det jo alltid fare for diare og oppkast pga andre bakterier i maten osv. Ta en tur på apoteket, det finnes en del hjelp for å forebygge diare og råd for hva man bør gjøre hvis barna har diare. Det kan jo bli en hustrig ferie om barna blir liggende slappe og syke pga diare og oppkast som fører til uttørking og ekstra uttørking pga varmen.
flypapir Skrevet 29. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2009 Ja, det er selvsagt viktig. Jenta vår fikk salmonella da vi var i Thailand i påsken i fjor og det var ikke noe gøy... Men hvordan er det ifht vaksiner ol for minstemann? Må jo forsøke å skåne ham, men det er jo en annen bakterieflora og alt kan ikke unngås...
flypapir Skrevet 29. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2009 Flere med erfaringer her kanskje?
lille sprelle Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Vi valgte gran canaria for vår tur. Det er dyrere der, men samtidig enkelt med språk, lege osv. Det viste seg at vi trengte det (dog ikke til dattern, men man vet ikke). Kortere å fly var også viktig for oss. Syne det var nok jobb å underholde en på 11 mnd i 5,5 timer på flyet jeg.... (selv om hun selvsagt sov et par av timene) Det var min mening....
flypapir Skrevet 29. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 29. april 2009 Joda, gran canaria er greit. Jeg kunne tenke meg tilbake dit en gang selv, men ikke for ett lenger opphold. Har jobbet som reiseleder der nede og derfor bodd der en stund.. Grunne til at vi velger Thailand er fordi moren min bor der vinterhalvåret, samt at min bror med familie skal nedover i jula. Vi bodde i BKK da jeg var liten (i 15mnd), og jeg er veldig glad i Thailand. Blir også sponset med reisen dit, så det er enten Thailand eller ikke´no land..
flypapir Skrevet 29. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 29. april 2009 ...og ang leger så har jeg bedre erfaringer med legene på de store sykehusene i Thailand enn legene i Spania. Men, jeg er som sagt i tvil pga lillegutten vår. Er jo mye som kan skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå