Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Har termin 7. mai og har ikke hatt noen følelse av at noe skulle skje de nærmeste dagene. Våknet kl 01.30 og kjente at det rant litt væske. Var usikker på om det kunne være urin eller fostervann, men det kom stadig litt mer. Forsøkte å lukte på det siden de sier at fostervann har så karakteristisk lukt, men jeg syntes ikke det luktet noe spesielt. Fikk samboeren til å stå opp og hente et håndkle og så gikk jeg på do. Det kom stadig litt mer, og da jeg så at det kom litt blod og at væsken som kom var litt rosa, skjønte jeg at det var fostervann. Etter hvert kom det masse mer vann og jeg fikk mensmurringer men ingen rier. Tok en dusj og ringte føden som ville at jeg skulle komme inn for sjekk. Etter at jeg kom inn begynte jeg å få rier med 6-7 minutters mellomrom + at tassen hadde en episode på CTG som jordmor ikke likte, så derfor fikk jeg ikke reise hjem og vente (1t kjøring). Dessverre har riene dabbet av igjen, så nå sitter vi på føden og håper at riene skal komme tilbake. Litt kjipt å skulle være her i inntil 3 døgn før jeg evt blir satt i gang, men får krysse fingrene for at riene kommer snart.. Blir spennende ihvertfall!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Så spennende, masse lykke til"!! Nå er det ikke lenge til du har bebien din!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Lykke til! Jeg hadde termin 17.mai, men 14 april gikk vannet og jeg ble umiddelbart satt igang. Kl 07.14 den 15.april kom snella- og idag er hun akkurat 2 uker! Dette går bra!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 29. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2009 Venter fortsatt på at riene skal starte for fullt. Ingen tegn til det ennå.. Håper de tar seg opp snart!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 På meg startet riene ca 12 timer etter att vannet gikk, 12 timer etter det var han ute:) Men det var utrolig nerve pirrende å vente.. Men prøv å få deg noe søvn, det gjorde ikke jeg og ble utrolig sliten når riene beg,, vet det ikke er lett men prøv:)
Månefeen ♥ Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Så spennende Da får dere se den lille babyen deres snart, misunnelig Lykke til!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 29. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2009 Tusen takk for lykkeønskninger og erfaringer :-) Prøver å slappe av litt i senga innimellom, men er vanskelig å få sove i lyst rom og fremmed seng.. Andre som har erfaringer å dele vedr vannavgang uten rier?
Månefeen ♥ Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Snakket litt med min mor her, som opplevde noe av det samme når min bror ville ut i verden. De var nede på hytta på sørlandet, 4uker før termin santnok. Så gikk vannet. De dro til sykehuset der nede, hvor hun fikk en sjekk, joda vannet hadde gått. Ingen rier overhodet, men hun lå der over natten. Hun fikk sove ganske så godt, men damen i sengen ved siden av hadde vært våken å hørt min mor laget noen lyder av og til. På morgenen hadde de tenkt å sende hun hjem til bærum sykehus. Hun lå på obs'en litt til før de skulle sende hun avgårde, og plutselig fikk hun skikkelige rier som viste seg å være pressrier. Min bror kom like etterpå
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. mai 2009 Da har jeg født! Kl 02.04 den 30.04. kom den lille gutten vår til verden! 3180g og 50 cm. Intens, og relativt rask fødsel når riene kom i gang. Fødselshistorien kommer senere. Nå er vi på barsel og venter på resultat av infeksjonsprøver av tassen. Oppvekst av B-streptokokker i prøve fra skjeden etter fødsel og langvarig vannavgang før fødsel gjør at de følger han tett. Men foreløpig står alt bra til :-)
Månefeen ♥ Skrevet 1. mai 2009 #10 Skrevet 1. mai 2009 Gratulerer så mye! Kos deg masse med gutten din:)
Wiingla Skrevet 1. mai 2009 #11 Skrevet 1. mai 2009 GRATULERER:D:D:D:D:D Kos dere masse med gutten deres:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå