Gå til innhold

hva har jeg krav på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og lillegutt på 3 mnd skal flytte fra samboeren..

har jeg krav på noe ekstra nå som jeg blir alenemor?hvor skal jeg henvende meg?

aner ikke hvor jeg skal begynne, og ting er bare kaos i hodet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må henvende deg tilnav, og sende søknadsskjemaer på overgangsstønad, ekstra barnetrygd,og småbarnstillegg.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så trist da :( Du må ta kontakt med nav. Aner ikke hva du får av støtte da jeg aldri har benyttet meg av det.

Men jeg må bare si, på et generellt grunnlag : Jeg syns det høres veldig utakknemmelig ut å si "hva har jeg krav på".... Hehe :) Det gjelder IKKE bare for deg, og jeg skjønner godt hvorfor man ordlegger seg sånn altså :o) Bare måtte få sagt det :)

Skrevet

først må du bestille time til mekling. D må alle som går fra hverandre som har felles barn.

Så ut i fra hva dere blir enige der kommer jo an på hva du har krav på.

men noen ting som er mulig å søke på er er dobbel barnetrygd, overgangsstønad, bostøtte, støtte for bghplass, barnebidrag (fra far). Men d er lurt å snakke med NAV.

Men ikke bare tenk penger, d er ikke meningen man skal tjene seg "rik" på å flytte fra barnets far.

I de fleste tilfeller har barn behov for pappan også.Og pappan vil også helt sikkert se og ha barnet.

Nå mener jeg ikke dette om deg men blir så irritert når mor bare tror hun kan røske bort barnet fra far... Tenkt hvis d hva mor som kun fikk ha/se barnet annen hver helg, hva ville hun ha følt da!?

Måtte bare få d ut!

Skrevet

hvorfor må vi til mekling? har aldri hørt om noen som har vært hos det!

vi er helt enige vi, barnefaren syns det er helt greit at vi flytter!

han ser nesten ikke sønnen sin nå, han vil heller være ute å fly..tror ikke han er helt moden enda!!

men det er ikke snakk om at jeg skal røske barnet bort fra faren for å bli rik! han skal selfølgelig få se han så mye han vil, orker bare ikke all kranglingen hele tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...