Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Som sikkert de fleste har fått med seg av mine eh...hyppige oppdateringer på FB ;-) så har Mia begynt med stor seng. Det har gått som en drøm, og jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke har gjort det før! Nå sover hun natten igjennom og det er superkoselig når hun kommer tuslende inn om morgenen. På søndagen våknet jeg av en liten frøken som klappet meg på kinnet og sa "mamma fin, savna deg" og da ble jeg jo så glad! Første kvelden løp hun ut sånn ca 40 ganger hehe, men sånn er det jo bare med nyvunnet frihet. Andre kvelden ca 15 ganger, og de siste to bare 5. Fortsetter det sånn så er det jo kjempelett! Nå må jeg banke litt i bordet, for ting skal nok ikke så sååå glatt hehe :-) Vi har også såvidt begynt med pottetrening, og det går litt så-som-så. Hun flyr rundt uten bleie på ettermiddagen (hun insisterer), og noen ganger klarer hun å kjenne når hun må tisse og løper til potta i tide. Andre ganger sier hun ifra at hun har tissa på gulvet og viser meg hvor så jeg får vaska....dette tar nok litt tid :-) Andre med erfaring fra stor seng og/eller potte?
Två små trollungar Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Så bra at det fungerer, og at hun er glad i sin nye, store seng!!! For oss vet du jo hvordan det fungerer (fra FB)... Og lykke til med pottetreningen! Kult at hun har lyst å gå uten bleie og på potte! Amanda har ingen lyst i det hele tatt, så jeg lurer på om vi skal begynne med en sånn ekstra ring på toalettet istedet, kan hende det er kulere...? Tidig i høst var hun veldig interessert i potta si, og jeg angrer nå på at vi ikke trente mer på det da, trudde vel at hun automatisk skulle fortsette være interessert...
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Wow så bra det har gått da!!! Håper det fortsetter slik for dere. Må være utrolig koselig å våkne til lillemor som kommer inn til dere :-) Klem
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Hei. Så flott at det går så bra. Må vel bare være tålmodig til de finner ut at det ikke er så spennende å gå ut av sengen lenger. Så flinke dere er med smokkeavvenning også. Den har vi tenkt til å ta første helgen hjemme i sommerferien. Da blir det nok bytte til stor seng også. M kommer seg enda ikke ut av sengen på egen hånd. Så vi holder nok på den en liten stund til.
Rødtopp75 og to små Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Hei Her flyttet vi Josefine over i stor seng etter påsken, fordi lillebror snart skal over i sprinkelsengen. Det har gått kjempebra. Hun kan jo klatre ut og inn av den selv, men tror ikke det helt har gått opp for henne alikevel at hun kan gjøre det på kvelden/morgenen, fordi hun gjør akkurat som hun gjorde da hun sov i sprinkelsengen, ligger og roper på oss til vi kommer inn til henne om morgenen, så her har overgangen så langt gått knirkefritt . Vi har også en doring og hun får sitte på doen når hun vil. Om morgenen tisser hun ofte på doen og i påsken når vi var på besteforeldrebesøk der de hadde potte, bæsjet hun på den fler ganger. Allikevel er det ofte at hun ikke vil bruke doen, så det blir nok bleie en stund til her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå