Gå til innhold

Jeg irriterer meg over alle idiotene som hamstrer Tamiflu!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke friske folk la være å kjøpe opp all medisinen nå, og heller vente og se det an. Hvis dette fortsetter kommer en hel haug med firske folk til å sitte på tore lagre med influensamedisin, mens det ikke blir nok igjen til de som eventuelt faktisk BLIR syke.

Egoistiske duster!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Helt enig! Vi har snakka om det på jobb (legekontor) om hva vi skal gjøre når "alle" kommer med symptomer.... de kan jo ikke nekte å skrive ut resept, men de kommer til å være restriktive...

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Gjør folk det altså? Hva skal de hamstre etter da, tror de at de skal få svineinfluensaen hundre ganger eller?

Norge har vel mer enn nok tamiflu til så mange som KAN bli syke, det er vel bare å ta det med ro... Herregud, folk blir jo helt psycho av dette her..

Skrevet

Helt enig.. Tamiflu er uansett ikke noe vaksine mot svineinfluensaen.., men den demper jo symptomene bare..

Så ei som gikk/jogget i går.. Med munnbind.. Jeg håper virkelig for hennes del at det ikke er pga hun er redd for svineinfluensaen .. Isåfall så er hun rimelig paranoid.. hehe.. :P

Skrevet

Oi! Sikker på at hun ikke var turist fra Asia? De går gjerne med munnbind overalt i verden, fordi de er vant med forurensing i sitt eget land.

Skrevet

Ja, vi har nok til så mange som kan bli syke selv i et worst case-scenario. MEN hvis en hel haug med idioter kjøper Tamiflu til seg selv nå, kan det bli for lite til de som virkelig BLIR syke.

Det skulle ikke vært lov.

Skrevet

Forøvrig - utfra tallene fra "skrekkscenarioet" frykter de 1,2 mill smittede og da 13 000 døde... vel, dvs 0,01% av de smittede dør... Syns egentlig det er rimelig gode overlevningsmuligheter jeg :-) Det er jo ikke svartedauden som kommer heller... Greit, man kan bli skikkelig skikkelig sjuk, men det skal jeg tåle så lenge jeg overlever!

Skrevet

Ja, det er der problemet ligger, fordi enkelte mennesker tror de må ha hundre pakker Tamiflu, sånn i tilfelle rottefelle=)

Skrevet

Jada. det er jo kun i mexico at noen har dødd av influensaen også.

Men den paniske reaksjonen med å hamstre medisiner til seg og sine er ganske korttenkt og egoistisk - og det sier litt om folk.

Skrevet

Hun så rimelig Norsk ut.. Var ikke av utenlandsk opprinnelse ihvertfall.. =)

Og hun var ute og trimmet ( jogget ).., så ikke noe galt med respirasjonssystemet hennes sånn sett.. Kan jo være at hun har en sykdom eller noe.. Men om det er pga denne influensaen så er det langt over grensen hysterisk og starte med munnbind i Norge nå.. hehe.. =)

Skrevet

Det var helt sikketr ikke pga av influensaen, men pga pollen. Det er ekstrem spredning av bjørkepollen for tiden, og hvis man er allergisk kan det være veldig plagsomt. Jeg var selv ute og jogget i går, og fikk astmasymptomer, og et munnbind hadde sikkert hjulpet.

Skrevet

Ja, da er det jo rimelig hysterisk!

Skrevet

Ikke så hysterisk hvis det er pollen hun er redd for ;-)

Skrevet

Hun kan jo for eksempel være kreftsyk med dårlig immunforsvar..

Skrevet

Enig med dere. det er hysterisk. Men man må vel takke media for dette hysteriet og da. det handler jo ikke om annet enn svineinfluensa nå. røkkehysteriet har lagt seg, så da må de ha noe annet å skrive om. ja dette er en ukjent sykdom, som sprer seg. Og det er bra helsemyndighetene tar forhåndsregler og stiller seg i beredskap i tilfelle dette skal bli ille. men foreløpig virker det en smule overdrevent spør du meg1!

Skrevet

Muligens eg er litt dum nå, men Tamiflu er ikkje det for fugleinfluensa??

Las i avisa her om dagen at vaksine mot svineinfluensaen ikkje kom før om ca 7år......dei har forska på svineinfluensaen lenge i Telemark.

Så hjelper Tamiflu mot svineinfluensa???

Skrevet

Tamiflu er ingen vaksine, tamiflu er en medisin. Ja den hjelper mot svineinfluensa

Skrevet

Ja, det hjelper mot svineinfluensa også, gjør symptomene midlere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...