Gå til innhold

Sykehusbaggen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pakkes ned i den, til meg selv og baby.

Når kan jeg begynne å pakke den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ha den klar 1 uke før termin! Skulle d skje noe er d jo bare å hente det om du ikke bor laaangt fra sykehuset da! Kan montere sete evt ha d i bilen fra 1-2 uker før også!

Ellers er det maaange tråder her inne om sykehusbagen! Hvis du trykker på "debatter" i kolonnen til venstre her og skriver "sykehusbag" så får du nok maaaange tips!

:))

Skrevet

1 uke før termin va litt knapt ja...

Skrevet

d er jo ikke noe i veien å pakke den før. Kjøper du inn eks en ekstra shampoo, dusjsåpe, tannkrem, tannkost og deo kan jo d også pakkes ned. Blir jo brukt opp uansett! Så syntes jeg d var kjekt med en helt ny joggedress (sånn velur dress) på sykehuset så den kan jo pakkes ned før også! Barnetøyet blir jo ikke brukt før heller! Så er vel i grunn opp til deg når du føler det er greit å ha den klar! Det er jo ikke vanlig at førstegangs (om du er d) føder før termin og man har ofte tid å gjøre unna slike ting når riene starter, men 2 uker før er nok hvertfall nok :))) så kan du skrive ned en liste over de siste tingene som må oppi før dere drar som eks ladere, sminken etc :)

Skrevet

syns selv at endel av de listene som ligger her er litt lange, hehe.. trengte ikke alt av det når jeg fikk min sønn... det jeg ble mest avhengig av var mp3 spilleren min og lesestoff... Klær til den lille var også kos å ha med i tillegg til hjemreiseklær. Store boksere/truser til oppholdet der, nattbind til hjemreisen (likte ikke sykehusbindene/bleiene, de gnagde litt syns jeg pga var så store), ammeinnlegg+ammebh, klær til meg selv til hjemreisen (joggebukse et must! er sår etter fødselen)... Og stellesaker til meg selv, inkludert håndkrem. Ble supertørr av såpene på sykehuset.

Jeg hadde heldigvis nettop pakket baggen da jeg måtte på sykehuset, fikk 11 dager før terminen.... Så denne gangen skal den være klar når jeg går ut i permisjon, man vet jo aldri... Og jeg skal ha den liggende i bilen, slik at skjer det noe på handel etc slipper jeg stresset med å sende far hjem for å hente osv.

Skrevet

Hei jentebaby_august!

Det man trenger til sykehuset er ikke stort igrunn.

Enkel toalettmappe til deg selv, vid og bukse og kanskje en god bok?

Jeg tok med meg et par ammetopper fra gravidshop istedenfor mange skjorter/amme-bh'er. Det er vanskelig å vite hvilken str ammebh man trenger,så det var like greit å handle det seinere fant jeg ut.

Ellers så er jo ammeinnlegg greit å ha med det og :)

Av klær til ungen så kan det jo hende du ønsker å ha noe ihenhold til kjønnet? Isåfall så er det en stor opplevelse for far å få handle dette mens du er på sykehuset. :) (du får evt ha vaskeopplæring på han slik at han får vasket klærne)

Mobillader kan også være veldig greit! hehe...

Og skulle det være noe du skulle savne så får du legge inn en bestilling på det ;-)

Skrevet

startet forestn å pakke begge baggene etter at riene hadde startet..da fikk jeg noe å bruke tiden på istedenfor å kun få panikk ;)

Skrevet

mange gode tips her.. et lite fra meg: HUSK KAMERA=D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...