Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Jeg ga lillegutt velling for 2 dager siden på dagen, hadde kun 1 liten skje i 200 ml mme og det gikk fint, han slukte alt.. I går kveld tenkte jeg at jeg skulle prøve så kanskje han sover lenger enn 2 timer før mat igjen, er passe sliten nå.. men tok da 2 små skjeer de som jeg bruker til mme pulveret i 200 ml mme kl 21. Når kl var 23 begynte helvete, han gråt hele tiden og jeg måtte ta han opp og stryke magen osv.. var rett før jeg ga han sukkervann. men det roet seg men sånn holdt det på igjen. Klokken 24 fikk han mat igjen og han var helt vill etter puppen og mat og deretter fortsatte det hver 2 time igjen. han spiser meg jo opp. Og i tillegg så kaver han så jævlig at jeg har ikke sett makan.. armer og bein går som trommestikker.. Noen tips?? jeg sover ikke mer og jeg er bare super duper sliten..
Katsi Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Uff det hørtes slitsomt ut!! Her har jeg ikke turt å prøve på mer velling enn den første gangen som bare endte i skriking. Men jeg prøvde maisgrøt så tenkte jeg skulle prøve ris og se om det var bedre... Hvis du bare gir mme om kvelden, sover han lenger da? Kanskje du kan gi flere mme måltider? Ikke vet jeg, men håper du finner en løsning snart! Her er det motsatt, litt bekymret for om hun spiser nok. Hvis hun får flaske spiser hun 100-120 ml og gir jeg pupp har hun plutselig ikke lyst på mer enn den ene... Spiser ca 5-6 ganger i døgnet. Skal på kontroll neste uke så da får jeg veie og snakke m hs. Er det ikke det ene så er det det andre;)
Itsrejk Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Slitsomt! Snuppen min (3,5 mnd) har plutselig også begynt å våkne ofte om natta for å få mat. Har fullammet ham, og han har helt fra fødselen av sovet gjennom natta uten mat. I påska begynte han å våkne oftere. Først var det et par måltider i løpet av natta, og det går jo greit å takle - men så ble det fire måltider mellom elleve og seks, og det er alt for mange, kjenner jeg. Vi har begynt å gi mme om kvelden, men det har ikke vært noen vidundermedisin. I natt var det tre måltider mellom halv to og seks. Håper det bedrer seg snart, hvis ikke kommer det grøtpulver i mme-flaska om kvelden når småtten passerer fire mnd. Hvor gammel er gutten din? Er jo nettopp en sånn reaksjon på grøtpulver jeg er redd for... Men hvis han er over fire mnd. ville jeg ha prøvd å gi ham ei flaske til med ei t-skje (som gikk bra) på formiddagen også, i tillegg til den om kvelden.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 Heia! Trur æ ville roa helt ned me dn vellinga, virke ikke som magen e klar for d? Amme du til vanlig? For bare d å gi mme på kvelln kan påvirke magen negativt sia dn e litt hardere å fordøye. Men e du helt sikker på at d va magen? Å ikke gomman som gjore ondt f.eks? Hær har gutten min ekstremt ondt i gomman periodevis, men tennene lar vente på sæ :-( Du kan evnt prøve et anna merke? Men 2 ts ekke store greian da, skukke tru d hadde så stor påvirkning? Hær får han 4 toppa ss me grøtpulver når æ lage velling, men så har han aldri reagert heller da :-) Lykke til så mye! :-)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 29. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2009 Jeg har fullammet hele tiden, men har måttet gi mme i det siste for han er ikke fornøyd.. på kvelden får han begge puppene og i tillegg tar han 200 ml mme.. Jeg får prøve litt til på dagtid så magen venner seg til det før jeg gir det på kvelden igjen.. Ga maisgrøt fra nestle.. Lillegutt blir 4 mnd nå 5 mai. Vi får bare prøve oss frem igjen..
Nå da? Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Prøv å blande inn litt sviskedrikk? Det gjør jeg og her har det ikke vært noe problem med magen. Han er 3,5mnd og skiter noe sinnsykt til tider... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå