Gå til innhold

BMI...bare tull??

Anbefalte innlegg

Skrevet

om jeg skal følge BMI målene på vekten min ,så ville jeg vært radmager.

jeg er ganske normal i vekten (syntes jeg selv i hvertfall),men ifølge BMI er jeg på grensen til overvektig...

hvordan stemmer BMI på dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge BMI har jeg sykelig fedme, haha ;) Er ikke radmager akkurat, og har litt å ta i ja, men sykelig fedme??? Neeeei den må de lengre ut med!

Skrevet

BMI stemmer ganske bra på meg. Har du mye muskler? Isåfall vil det jo ikke stemme. Bør ta BMI med en klype salt, for det stemmer jo kun hvis man ikke har for kraftig benbygning og ikke har veldig mye muskler.

Skrevet

Stemmer bra hos meg.

Har BMI på 15.8 og det er vel slik jeg ser ut også.

Skrevet

Frokostquiz: oi....... det hørtes skrekkelig tynt ut...

Skrevet

I følge BMI så er svogeren min sterkt overvektig...det er bare det at det er ikke et gram fett på mannen, bare masse muskler! I følge BMI så ville jeg, hvis jeg veide det jeg skulle, vært nede på den vekta jeg hadde da jeg var 14. Da hadde jeg ikke pupper eller hofter, og handlet kklærne mine i barnebutikker... I følge BMI nå, så klassifiseres jeg som "fedme",men jeg bruker str 46 -48 i klær, og ingen tror meg når jeg forteller hvs jeg veier.

Det som er greia med BMI er jo at den kun tar hensyn til to variabler - vekt og høyde, og kalkulerer ikke med noe annet, som forholdet mellom fett og muskler, beinbygning, vann i kroppen osv.

Skrevet

Stemmer bra på meg vanligvis tror jeg.. Når jeg ikke er gravid pleier bmi ligge på 20 ca.. Helt normalvektig.. Jeg trener litt men langt ifra noen fitnessutøver.. =)

Skrevet

Tynt men ikke skrekkelig.

Skrevet

Jeg har også sykelig fedme:P Ja, jeg er ganske feit for tida, men ikke sykelig feit. Masse gravidflesk rundt magen da.Det er kjipt. Men når jeg var 77 kg(er 171 cm) var jeg også klassifisert som overvektig, selv om jeg ikke så på meg selv som overvektig i det hele tatt. Jeg må være under 72 kg for åvære normal:) Kanskje jeg kommer meg dit en gang, men jeg tror jeg blir ganske tynn om jeg noen gang beveger meg under 70..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg skal ifølge bmi veie 75 kg for å være normalvektig, helst 72. Men det blir altfor lite på meg! Jeg er brei over hoftene, og har kraftig beinbygning. NÅ veier jeg jo for mye, det er klart. Men jeg trivdes godt med meg selv når jeg veide 86 jeg :) (hadde det ikke vært for mageflesket)

Man kan nok stole på bmi'n dersom man tar i betraktning alt annet- muskler, høyde, bredde osv osv

Skrevet

Jeg er visst normal i følge bmi..

Men vi testa samboern sin bmi.. Og han fikk sykelig fedme... Haha.. Han eier ikke ett gram fett på kroppen.. hehe.. men han har mye muskler så det er derfor han veier litt..

Man kan ikke stole på de bmi greiene i alle fall..

Skrevet

19,7 fikk jeg.. er normalvektig for kvinner i følge den greia der.. Men jeg er tynn da.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Man må ikke se på BMI alene. Det som er like viktig og egentlig viktigere er å se på fettprosenten.

Husk at muskler veier mer enn fett.... Derfor blir det bare feil å se på BMI, men det kan væreen grei veileder.

BMI på meg stemmer relativt bra. Jeg bør ligge helt øverst på grensa for normalvektig dersom jeg ikke skal bli mager.

Skrevet

BMI tar ikke hensyn til sånne ting som at muskler veier mer enn fett og at folk har forskjellig kroppsbygning. Derfor bør BMI tas med en klype salt :-)

Skrevet

Tok det på mannen min nå...

Han er 190 høy og bare muskler, men kraftig bygget.

Ifølge bmi er han overvektig.

Ifølge bmi på meg er jeg 21 eller 22 vanligvis. Men det er det ingen som tror på siden jeg er tynn, men med en del muskler...

Jaja, jeg tar ikke det så tung.

Skrevet

For den gjengse mann (eller kvinne :o) vil BMI være en helt grei, men veeeeldig generell anvisning i forhold til om man er overvektig eller ikke. Men for de som har en aktiv livsstil med dertil mer muskler på kroppen vil BMI slå totalt galt ut.

Jeg bruker det aldri, for jeg mener det ikke er noe godt mål, en altfor generell anvisning, ja, men ikke noe mer enn det. Jobber med kosthold og trening..

Skrevet

Det stemmer bra på vår familie. Ligger en på rundt 25 er det litt å ta i:)

Skrevet

Det er vel mer en indikasjon enn et eksakt mål..Ligger du innenfor kategorien overvket og oppover eller undervektig og nedover så KAN det være man bør ta en titt på seg selv, sine matvaner og livsstil. Videre gå næremer inn på fettprosent og benmasse, for å finne fordeling, fett/vann/muskler/ben...Da har man også mer og "jobbe med" om man ønkser en sunnere kropp, det være seg ved å gå opp eller ned i vekt..

Ligger du litt i ytterkant av normalen (uansett ende) så trenger det ikke å indikere hverken overvekt eller undervekt for DEG,- men sklir du langt ut fra "det normale" så er det en indikator på at du er for tynn/fet......og at det beste, helsemessig vil være å øke næringsopptak eller gå ned...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...