Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Folk som gjør det og kanskje behandler med tamiflu når de ikke har svineinfluensa bidrar til at sykdommen spres. For det første blir svineinfluensaen lettere resistent, og for det andre kan folk som virkelig er syke bli sittende uten medisin fordi andre sitter og ruger på nok til å behandle hele familien. Om den kommer hit forventes det at dette blir som en kraftig influensaepedemi... altså ikke spesielt stor fare for dødsfall, og om barn eller eldre blir syke så skal de vel legges inn... ikke behandles av ukvalifiserte pårørende hjemme.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Det er unntaket som hamstrer tamiflu for å bruke det da. Det er forbeholdt noen få, småhysteriske. Jeg skal hente resept på tamiflu i dag, ikke fordi den nødvendigvis hjelper på noen svineinfl. det gjør den antagelig ikke. men fordi jeg har en datter med alvorlig sykdom som gjør henne lettere utsatt og fører ti større sjans for å dø av den. Dette betyr ikke at jeg har tenkt til å gi henne (eller meg selv) noen av de tablettenen før symptomer på influensa vises. Nr to. Det er ikke sikkert denne influensaen kommer til norge men det er mye større sjans enn feks fugleinfluensaen som ikke muterte. Denne viser seg å antagelig være svært smittsom. Denne typen er egentlig ikke særlig lik den vanlige influensaen vi kjenner til da mennesker som har hatt kraftig influensa de senere år også blir smittet. (det går ca 10 år mellom hver ordentlige influensa.) Og dette viruset viser seg (til nå hvertfall) å ta livet av flest unge mennesker. Dvs 20-40 og ikke barn og eldre som du antyder. Selv om disse selvfølgelig også blir rammet.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Men hvorfor ikke vente med å kjøpe Tamiflu til datteren din eventuelt får sykdommen? Med din begrunnelse regner jeg med at du bare kjøper til datteren din i hvertfal og ikke bruker noe av det selv om du eller andre i fammilien skulle bli syke.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 Jeg er tydeligvis for dum til å klare å hamstre, evt hadde nok legen min hatt altfor mye ryggrad om jeg hadde klart å få meg til å spørre.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Unge folk (20-40 ) blir rammet forde det er de som stort sett samles på steder det er lett å smitte andre..I studielokaler, på konserter, t-bane/buss, på fester osv.... De er oftere i situasjoner utsatt for smitte, oftere smittet flere dødsfall....Og nå må vi tenke på at helsa til denne aldersgruppa i Mexico kanskje ikke er sæærlig bra..Kanskje dårligere enn de på 50+.....Overvekt, fet mat og inaktivitet har ødelagt mange i MExico også,- og for ikke å snakke om arbeidsfohold tl mange der,- tærer på helse det også..Om man MÅ jobee 15-15 timer 7 dager i uka er det ikke sikkert helsa er så bra,- selv om man i utg.punktet er i den "sterkeste" aldersgruppen...Kvinnene er jo hjemme og er husmødre, ergo ikke lke utsatt for smitte, og ei heller utsatt for like my ejobbrelaterte helseskader som menn som er utenfor hjemmet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå