Gå til innhold

Barnehage og 17 mai


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva som foregår i barnehagen frem mot 17 mai?

 

Er det som på skolene at det er veldig fokus på det hele og man øver på å gå i tog osv?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vell ulikt fra barnehage til barnehage. Men der snuppa mi går er det forberedelser fra 1 mai og frem til den store dagen. De tegner og lager flagg. Maler flagg på vinduene, øver på å gå i tog og synge sanger.

 

 

Skrevet

Hos oss er det ikke mange forberedelser. Vi har en 17 mai komitee som har ansvaret for dagen. Vi feirer 17 mai med tog og en liten fest i barnehagen etterpå med litt pølser og kaker. Dette taes da en dag eller to før den 17 ende. Foreldre som ikke kan ta seg fri fra jobb skal ikke føle på at de ikke kan stille opp. Noen sender da en bestemor eller tante el som kan stå å se på barna i toget. Vi er så heldig å ha korps den dagen som stiller opp siden vi er 4 barnehager fra området som går sammen. Turen går til et gamlehjem hvor barna synger for de gamle. Veldig flott.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...