Gå til innhold

2 jobber og graviditet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vikariat i barnehage, har 40% stilling... Har kontrakt til sommmer, men vet jeg får forlenget den om jeg vil, for jeg er veldig ettertraktet der. Så jobber jeg i klesbutikk 1 og 2 ganger i uka, har også kontrakt der til sommer, og får forlenget om jeg vil.

Jeg har jobbet i klesbutikken en mnd, og i bhg siden nyttår. Hva skjer om jeg blir gravid nå, økonomisk sett? Vil jeg få noe i det hele tatt? Vil jeg eventuelt få fra begge arbeidsgivere, og ca hvor mye?

Jeg vet jeg må jobbet 6 mnd, men la oss si jeg har gjort det innen permisjon..

Har tarifflønn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det jo ikke arbeidsgiverne som betaler foreldrepengene, men NAV. Arbeidsgiverne kan riktignok utbetale det til den som er i permisjon og så få pengene tilbake fra NAV (slik min arbeidsgiver gjør) - men i ditt tilfelle vil jeg tro at du vil få pengene direkte fra NAV. Og så vidt jeg har skjønt er det samlet inntekt i de siste månedene som avgjør hva du får i permisjonspenger, så det skulle ikke ha noe og si at du har hatt to forskjellige jobber.

Det beste er vel å sjekke med NAV. :)

Skrevet

hei:) jeg hadde det omtrent sånn som dette..jeg hadde en jobb i 100% pluss at jeg jobba noen helgevakter på sykehjem..og jeg hadde jobba 6 av 10 siste mnd. slik at jeg hadde rett på foreldrepenger. jeg får foreldrepenger fra begge arbeidsgivere. Det er bare å snakke med nav, og når du skal søke, så husk å skrive på begge arbeidsgiverene og hvor mange % i hver jobb...så husk og ta med siste lønnslipp fra begge jobbene. så må du ta med legeerklering:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...