Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Jeg er vikariat i barnehage, har 40% stilling... Har kontrakt til sommmer, men vet jeg får forlenget den om jeg vil, for jeg er veldig ettertraktet der. Så jobber jeg i klesbutikk 1 og 2 ganger i uka, har også kontrakt der til sommer, og får forlenget om jeg vil. Jeg har jobbet i klesbutikken en mnd, og i bhg siden nyttår. Hva skjer om jeg blir gravid nå, økonomisk sett? Vil jeg få noe i det hele tatt? Vil jeg eventuelt få fra begge arbeidsgivere, og ca hvor mye? Jeg vet jeg må jobbet 6 mnd, men la oss si jeg har gjort det innen permisjon.. Har tarifflønn...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Nå er det jo ikke arbeidsgiverne som betaler foreldrepengene, men NAV. Arbeidsgiverne kan riktignok utbetale det til den som er i permisjon og så få pengene tilbake fra NAV (slik min arbeidsgiver gjør) - men i ditt tilfelle vil jeg tro at du vil få pengene direkte fra NAV. Og så vidt jeg har skjønt er det samlet inntekt i de siste månedene som avgjør hva du får i permisjonspenger, så det skulle ikke ha noe og si at du har hatt to forskjellige jobber. Det beste er vel å sjekke med NAV.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 hei:) jeg hadde det omtrent sånn som dette..jeg hadde en jobb i 100% pluss at jeg jobba noen helgevakter på sykehjem..og jeg hadde jobba 6 av 10 siste mnd. slik at jeg hadde rett på foreldrepenger. jeg får foreldrepenger fra begge arbeidsgivere. Det er bare å snakke med nav, og når du skal søke, så husk å skrive på begge arbeidsgiverene og hvor mange % i hver jobb...så husk og ta med siste lønnslipp fra begge jobbene. så må du ta med legeerklering:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå