Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Er det andre som er skikkelig missfornøyd med hvordan de ser ut nedentil etter fødsel ? ? jeg klarer ikke la være å tenke på hvor stygg jeg er der nede nå.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Nei, jeg ser akkurat likens ut som før jeg fødte, er til og med blitt trangere etter knipeøvelsene Keisersnitt er tingen!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Jeg ser ikke like ut der nede etter første fødsel, var skikkelig redd for at det kom til å se skikkelig herja ut. Men min nye mann er storfornøyd med det, så jeg har begynt å like det selv. Har funnet ut at det ikke er så negativt med arr der nede, for de er ganske så følsomme. Så jeg har nok enda fler kosesteder enn de fleste andre. Så selv om ett sting løsnet og jeg har ett søkk inni meg (akkurat det skulle jeg ha vært foruten, siden det gjør vondt når min mann treffer, men det går det ann å rette på muligens. Noe som legen håpet skulle fikses siden han håpet jeg revnet mer enn jeg gjorde under andre fødsel, men men) Så jeg er glad for min totalruptur. Trangere siden legen var litt overivrig med å sy og enda fler følsomme pungter der nede.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 det ser ut som noen har skutt med kanon der nede på meg.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 er ikke så rart du ser lik ut om du "fødte" med keisersnitt da...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Hva mener du egentlig når du skriver "fødte" med keisersnitt?! Jeg ble satt igang og fikk dobbelt opp med rier. Hadde rier i tre døgn, den lengste pausen jeg hadde var på tre minutter. Det endte med hastekeisersnitt, enda jeg hadde full åpning. Dermed kan jeg si at keisersnitt er tingen, skal aldri prøve meg på vaginal fødsel igjen. Så ja, jeg fødte, uten " " !!!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Ut ifra innlegget ditt ser det ut som du reklamerer for keisersnitt og at det var noe du valgte selv for å bevare fitt@ di fin.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Har du seriøse problemer eller anonym 01.55? Hvem er det som velger keisersnitt for å bevare fitta, som du skriver?! Ikke jeg ihvertfall. Hvis du bruker øya dine og leser hva jeg skrev i innlegget over deg så ser du vel gjerne at jeg ikke valgte ks. Det var det siste jeg ville. Det endte med hastekeisersnitt, noe jeg er veldig glad for i ettertid. Det sto om livene våre! Derfor vil jeg ikke føde vaginalt igjen og er for keisersnitt for de som trenger det.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 for å blande meg littegrann inn i diskusjonen deres... det står "keisersnitt er tingen". Hvorpå det er naturlig i denne settingen og tolke det dithen at keisersnitt er tingen for da ser man lik ut nedentil etter fødsel... Vil ikke kalle det å føde vaginalt når babyen ikke har passert fødselskanalen. Da kan man ha hatt så mange rier og så stor åpning som bare det. Babyen ble forløst ved keisersnitt. For øvrig er jeg enig i at keisersnitt er tingen i de situasjoner hvor det er fare for liv og helse. Så til svar på hovedinnlegget. Jeg ser noe merkeligere ut nedentil. Fått noen ekstra folder, og er ikke så "pen" der nede lenger. Jeg er litt misfornøyd med det, men har nå blitt mer vant med det med tiden. I tillegg fungerer alt som det skal og er glad for det :-)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 kall meg rar, men spiller det noen rolle hvordan det ser ut dernede?? Jeg har fire barn, og ikke sett nøye etter hvordan det ser ut, hverken før barna kom til verden eller etterpå. Mannen min er fornøyd med vårt sex-liv... og alt fungerer slik det skal=) er ikke det viktigst?? Jeg har sydd på tre av fødslene..men er like følsom som før...samtidig som min mann sier jeg er omtrent like stor/liten som før barna var født... så det er ikke så forandret at det spiller noen vesentlig rolle i hverdagen vår! til deg med keisersnitt... høres ut som en kjip fødsel (og ja det heter at mann har født ved keisersnitt... man sier om babyen at en keiser er født)... men det er ikke rart at du ser lik ut da.. tror hi kanskje ønsket å høre fra de som har født vaginalt da det er med på å forandre utseende.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #11 Skrevet 29. april 2009 3 vaginale fødsler. Ble klippet mye under første fødsel, men ble pent sydd igjen. Så jeg følte meg ganske ok etter første fødsel. Barn nr to kom veldig fort, og var stor i hodeomkrets. Derfor revnet jeg litt, og det ble sydd for dårlig igjen. Sting løsnet i løpet av de første månedene. Mellomkjøttet - avstanden mellom skjede og anal, er derfor forkortet. I tillegg fikk jeg fremfall av bakre skjedevegg som liksom "buler ut" i åpningen. Urinblæren er også litt lengre ned en tidligere. Antagelig har jeg derfor også fremfall av fremre skjedevegg. Underlivet tok ikke noe mer skade av tredje fødsel. Han var liten rundt hodet, og nermest skled ut på to press. Ingen rifter eller sting. Så det var andre fødsel som liksom "ødela" looken der nede. Jeg har aldri hatt problemer med å ta GU før. Men nå skammer jeg meg for å vise meg frem. Derfor syntes jeg det var ekkelt å få nr tre. Måtte ta en del tidlige UL pga kompikasjoner osv hos diverse leger, og det var ikke gøy. Følte de kunne se "rett hjem". Jeg kniper daglig, men det hjelper lite fordi åpenheten ikke sitter i bekkenmuskulaturen, men rett og slett i åpen hud som ikke ble sydd/løsnet. Legen sa derfor at jeg kunne knipe så mye jeg vil, men det vil ikke hjelpe. Samboer sier jeg er blitt videre, og at han kjenner lite. Merker også at han må "jobbe" mye hardere nå for å få utløsning. Det har ført til at vi knapt har sex. Ingen av gidder liksom. Han har prøvd å se på meg nedentil, hehe. Men ikke snakk om at han skal få se rett hjem...!! Jeg fikk munnsex en gang i 2003 - før alle ungene.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #12 Skrevet 29. april 2009 Du har nok rett på operasjon i det tilfellet der! Har du sjekket det ut?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #13 Skrevet 29. april 2009 Uff, ikke bra når det går utover sexlivet da... Jeg er heller ikke komfortabel med slik jeg ser ut nedentil etter fødsel, og skal ha operasjon etter jeg er ferdig. Du har ikke vurdert det du da? Hjelper jo på selvfølelsen om man kan få fikset litt, og ikke minst sexlivet. Er jo mye de kan fikse på.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #14 Skrevet 29. april 2009 Anonym 13.41. Ja, etter andre fødsel fikk jeg henvisning til Ullevål for vurdering. Før gyn hadde sett på meg, spurte han om jeg ville ha fler barn. Jeg nølte litt, og det var nok til at han bestemte seg for å si "nei" til operasjon. Da han så på meg etterpå, mente han jeg var helt innenfor "normalen" til å ha født to barn. Dessuten ville en operasjon gi meg arrvev osv som kunne gi smerter under samleie osv. Så han avviste søknaden min. Den gangen var jeg ikke så interessert i operasjon heller fordi jeg ønsket en til. Det var fastlegen som vurderte meg opp fordi jeg var noe av det verste hun hadde sett (hun er gammel altså). Så jeg gikk mest for "hennes skyld". Hun hadde nemlig alvorlige problemer med å ta GU på meg fordi jeg er så vid at det spekulumet hele tiden glir ut. Gynekologen på Ullevål mente at jeg i så fall måtte finne en fastlege som er "flinkere" til å ta GU eller som bruker større spekulum. Nå er jeg så sliten fordi jeg har tre tette, og orker ikke tanken på en ny runde med fastege, henvisning og vurdering på Ullevål igjen. Det er så mye som plager kroppen min, og dette er en bagatell i forhold til resten. Like greit at mannen min ikke vil ha sex så ofte også, jeg er så sliten for tiden uansett.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #15 Skrevet 29. april 2009 Det er jo greit så lenge det ikke plager deg, men virket liksom som at det plaget deg skikkelig, da ville jeg nemlig gjort noe med det hvis jeg var deg liksom. Men så klart best å unngå operasjon om man kan. Men angående arrvev. Ingen jeg har hørt som har tatt en slik operasjon har slitt med arrvev der nede. Vi har godt grokjøtt der nede. Jeg tar sjangsen iallefall.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #16 Skrevet 29. april 2009 Hei igjen Det med arrvev var nok propaganda fra gynekologen for å rettferdiggjøre avslaget... Der og da var jeg enig med han om at det var bedre å vente i tilfelle jeg skulle få en til (og det fikk jeg jo uten at han ødela noe mer). Men nå vet jeg ikke...Må uansett vente litt til jeg har fått igjen litt overskudd. Jeg satte inn spiral hos en ny gynekolog etter siste fødsel, og han kommenterte ikke noe spesielt. Men mente jeg burde knipe mer. Men tror han sier det til alle nybakte mødre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå