babyfrøken *mamma* Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Snuppa vår på 5,5 mnd har begynt med litt grøt for 4 dager siden. Dette har gått veldig fint, hun spiser hele smaksprøve-porsjonen, den er akkurat passe stor, hun vil ikke ha siste skjea (",) Begynte med risgrøt blandet med mm. Det er jo litt pes å pumpe meg hver dag for å mekke grøt, men ville gjøre det så "mykt" som mulig for henne. Så tusen spørsmål: (iallefall 3-4, hehe) Hvor lenge skal man gi grøten på dagtid, før dette kan flyttes til ettermiddag/kveld? Når begynte dere med 6mnds grøt som blandes med vann? Når merket dere noen "effekt" av å gi grøt? Snuppa våkner for mm ca 22, 03, 06 og ca 08. Og hun sover aldri mer enn 45min i strekk på dagtid (3-4 ganger iløpet av dagen) Hmmm...føltes visst som jeg lurte på mer enn jeg faktisk gjorde ;o)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Heya :-) Æ ga grøt på kvellstid bare nån daga etter at vi bynnte, magen hans tåle alt :-D Men han va vant til velling i 1 mnd før d da, men allikavell ;-) Får ho ikke ondt i magen på dagtid, får ho sikkert ikke d på kveldstid heller? :-) Bynnte me 6 mnds grøt da han va rundt 5 mnd ;-) Havregrøt på 4 mnds stadiet, samt Hipp sin risgrøt med banana og fersken kan blandes med vann :-) Merka effekt da han bynnte spise en svær porsjon ca halvtime -time før leggetid toppa med ei flaska mme like før han lalle :-) Sover som ein sten fra 18 - 18.30 til 01 ca, da våkna han å e litt tørst. Men sovne rett etterpå etter å ha drukkke 200 ml mme i en fei ;-) Sover da til rundt halv 5 :-) Æ trur å d e viktig å ikke tvinge i d m mat :-) Blir ho lei e d bare å ta pausa, å du ska se d finke råbra å gi grøt 3 daga etterpå :-D Lykke til ;-)
LilleBjella Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Du, jeg er veldig nyskjerrig på hvorfor du "hele tida" skriver (",) i innleggene dine. Hva i all verden betyr det? Irriterer meg grønn at noen kan en form for tegnsetting som jeg ikke forstår, så opplys meg! Så til de tusen spørsmålene: Vi merket effekt av fast føde først når vi begynte med tre måltider. Dvs. to porsjoner grøt og en porsjon middagsglass. Nå sover han enten gjennom eller våkner en (maks to) ganger per natt. I natt ga jeg han mat før jeg la meg i elleve-tida og så skulle han ha klokka seks igjen. Har også begynt med en lur på halvannen time ca på dagen, mens resten er halvtimer. Så jeg syns det har blitt bedre. Men gikk noen uker. Kan jo være alderen også. Finnes forresten en firemånedersgrøt fra nestle som ble best i test i foreldre og barn. Havregrøt med hvete og mais. Blandes med vann. Den har vi brukt litt nå, etter at vi først startet med maisgrøt. Den er jo grovere, men ikke fullt så grov som seksmånedersgrøten. Så om et par uker starter vi vel å vanlig havre eller noe. Min er fem og en halv han også, og har spist grøt i halvannen måned allerede. Jeg ga grøten et par, tre dager på dagtid bare. Bare for å se om han fikk magevondt, og det gjorde han ikke. Har hele tiden gitt noen skjeer sviskemos etter grøten. Virker fint. Velkommen til en verden av illeluktende bæsj!
babyfrøken *mamma* Skrevet 29. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2009 Tusen takk for svar! (",) Hehe, LilleElla, det er jo et smilefjes (",) (-ene er kinn, " er øyne og , er munn (husker jeg stusset voldsomt selv første gangen jeg fikk en sånn, men den er jo så søt når man har skjønt hva det er. Så idag skal vi ut og kjøpe 4mnds grøt som kan blandes med vann (",)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Det er smilefjes, Ella, to øyne foran og munn bak. Halloooo liksom. Her merket vi ikke effekt av grøten før vi var kommet opp i full porsjon, og det tok vel et par uker ca. Men hvorfor gidder du å pumpe mm til hvert måltid, jeg er 100 % sikker på at jenta di ikke vil smake forskjell på grøt m MME istedet for. Og d vil uansett være selve grøtpulveret som vil være d tøffeste og "nyeste" for magen hennes, og ikke melka for å si det sånn;) Vi begynte ikke m 6mnd grøt før flisa var 6 mnd, hun var så glad i maisgrøten at vi så ikke noen grunn til å starte før... Lykke til videre m grøten, d er gøy men grisete;)
Lillepusen-78 Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Vi flyttet grøtmåltidet fra formiddag til kveld da han hadde fått full porsjon i noen dager. Vi brukte opp en pakke 4 mnd-grøt før vi gikk over til 6-mnd. Begynte med smaksprøver da han var 5,5 mnd, og kom kjapt opp i full porsjon. Matglad gutt :-) Da vi skulle begynne med grøt lurte jeg veeeldig på om jeg skulle pumpe meg (han hadde inntil da bare fått morsmelk), eller om jeg skulle blande med NAN. Synes det er pes med pumping, så gikk for NAN. Kjøpte sånne ferdige pkninger. Genialt enkelt i forhold til å pumpe. Anbefales :-) Gutten vår har stort sett alltid bare hatt ett nattmåltid. Da vi begynte med kveldsgrøt hoppet han over ammingen vi pleide å ha ca kl 22. Da vi kom opp i 3 måltider fast føde pr dag han sov fra 19 og til morgenen (ca 06) uten mat.
LilleBjella Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Så vet man det. Smilefjes du. Jaja. Men han smiler jo ikke? Ser litt sånn overrasket ut? Men du bruker det sikkert riktig 8-D
babyfrøken *mamma* Skrevet 29. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2009 Helt ærlig så pumper jeg bare fordi jeg er latterlig overordentlig på enkelte områder, hehe, selv om fornuften min sier at det ikke er barnemishandling å blande med mme eller vann *ler* Men det er jo sååå pes, og nå har jeg jo fått tilfredsstilt den delen av meg som sa at jeg SELVSAGT måtte begynne med grøt blandet med mm, det er jo det eneste hun har fått hittil..stakkars, lille barn.. Så nå skal jeg være skikkelig tøff og kjøpe ferdig-Nan som hun under her sier *klapp på skulderen* ;o) Lett jeg kommer til å le av meg selv hvis vi får en til en dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå