Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Må man presse ut etterbyrden etter at barnet har kommet ut? Får man i så fall pressrier? Eller løsner den og kommer ut nærmest av seg selv?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 det kommer en ri som dytter den ut, er ganske smertefritt i forhold til hva som kom ut før den....men en litt ekkel følelse sår den passerer..hehe
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Du får noen rier som gjør at den kommer ut, oftest noen minutter etter barnet. Men barnet er altså verre å få ut, og vondere rier. Jeg husker helt ærlig ikke at morkaken kom, jeg. Var vel for opptatt med lille babyen på magen min:) Husker de sydde litt, for det var turnuslegen som skulle få prøve seg, og det tok så himla lang tid(sikkert lite erfaren lege;)). Men heller ikke der husker jeg smerter;) Jeg hadde visst bare noen få "pyntesting".
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Tusen takk for svar! Vi er noen barnløse jenter som sitter og diskuterer nemlig..
LykkelitenAprilSpire Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 kn ikke huske jeg fikk rier... fikk beskjed om å presse litt forsiktig. Da sa det plopp, å så var den ute. merka ikke noe til det egentlig. men morkaken min var ikke fullstendig...var noen hinner som manglet. Måtte da "hoste" litt for at hinnerestene skulle komme ut. hehe
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Man får pressrier, og må presse den ut. Jordmor hjelper til og drar litt i navlestrengen. Jeg kjente ikke pressriene da jeg skulle presse den ut. Men presset når jordmor sa at jeg skulle presse. Så kom den ut. Ikke vondt. Brydde meg egentlig ikke så mye, annet enn at jeg var sliten og ikke hadde noe lyst å presse mer.
Gjest Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Oi jeg kan ikke huske etterbyrden engang jeg 0_o er jeg den eneste om det? husker bare vonde rier, litt ekstra vond når barnet presset seg ut og vips en nydlig liten jente:)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 Fikk ikke rier når etterbyrden skulle ut, plutselig satt jm med den i hendene:) Kom umiddelbart etter babyen. Tror nok det er veldig individuelt om man kjenner etterbyrden eller ikke...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Man får jo rier, men jeg merka ikke mine, for å si det sånn. Fikk ikke med meg at det kom ut før jm løfta opp morkaka og viste den frem, hihi..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #11 Skrevet 29. april 2009 Husker ikke at den kom ut en gang jeg. Tror den ploppet ut rett etterpå. For det tok ikke lang tid før jeg smalt sammen beina etter jenta vår var ute:)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #12 Skrevet 29. april 2009 Ved begge mine fødsler fikk jeg en sprøyte i låret. De sa ikke en gang hva det var, men senere fikk jeg vite at det var riefremkallende. Jeg hadde ingen pressrier etter at babyene var ute, så behøvde nok det. På førstemann måtte jeg faktisk hoste ut morkaka. På andremann så dro de litt i navlestrengen hukser jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå