Gå til innhold

Hva er det med disse jentene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik att en del gravide kvinner gir tydelig utrykk for att det er jente de ønsker seg? Har selv møtt flere som har både 1 og 2 gutter fra før som sier rett ut att de blir skuffet dersom det bir enda en gutt!!!! Dette forstår jeg bare ikke!! Er ikke det viktigste att barnet er velskapt?!? Kjønnet spiller da virkelig ingen rolle! Jeg har selv 3 gutter og jeg har fått både medfølende blikk og kommentarer som: "du fikk ikke jenten du nei" eller "du skal ikke prøve en gang til da, neste gang må det da komme en jente". Dette er utrolig provoserende! Flere som har opplevd lignende? Og eventuelt noen som kan forklare meg hva det er med disse jentene.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også at det er provoserende å rangere barn etter kjønn, viktigeste er jo at barna er friske!

Jeg har ei jente jeg da, og har lyst på ett barn til helt uavhengig av kjønn, har lyst på søsken til jenta mi, men mange sier at det ville vel vært fint med en av hver!

Hvorfor det tenker jeg, glad uansett jeg, har selv en bror og en søster og vet at man kan ha like godt forhold til sine søsken uansett om det er gutt eller jente, og mine foreldre har heller ingen favoritt såklart!

Er jo ikke sånn at hvis jeg skulle få ei jente til så kommer jeg til å prøve på den tredje for å få en gutt også, ønsker oss to barn av mange grunner men kjønn er ingen av grunnene!

Skrevet

Er vel ikke rangering, og som regel er har man et ønske om et visst kjønn før det kommer ut, det spiller nok ingen rolle når barnet er ute. Man vet jo ikke hva det vil si å ha et barn før man har fått et selv.

Også er det vel en slags drøm om å få noe som er mest likt en selv, vi mennesker er jo egoistiske sånn sett.

Jeg driter i hva folk ønsker, det er jo deres sak, og folk må få være ærlige om det uten å bli dømt for det.

Tror ikke de blir mindre glad i ungen sin fordi om det skulle bli en gutt...

Skrevet

da er jeg en av de damene du tenker på HI. Jeg har en NYDELIG liten gutt liggende å sove søtelig, og neste barn vil jeg helst skal være jente. Ikke fordi jenter er bedre enn gutter, eller fordi jeg savner noe ved gutten min, men jeg ønsker meg en av hvert kjønn. det gjør ikke at jeg legger meg ned å hyler hvis jeg ender opp med 2 gutter, jeg elsker barnet mitt uansett:)

Skrevet

ja eg skjønne ka dåkker meine. men det verste av alt e folk som forvente at eg skulle ønske babyen i magen va ei jenta sia eg hadde gutt fra før.

men eg ønska meg gutta og hadde slett ikkje blitt skuffa om det va ei jenta i magen. men eg har ønska meg gutta sia vi e berre søstre i familien.

Skrevet

Hehe, who cares? Det er jo ingen hemmelighet at mange kvinner ønsker seg jente, mens mannfolka ønsker seg gutt. Så da går det jo opp i opp :)

Vi venter jente og da min mann sa det til kompisgjengen sin så fikk han respons som "Bedre lykke neste gang", mens jeg fikk "Så gøy med jente!" fra mine venninner. Men alle vet jo at uansett kjønn så ville ungen vært ønsket, men litt ekstra stas å få en av eget kjønn som man kan "lære" opp.

Skrevet

Jeg har 2 gutter og det er ikke til å legge sjul på att vist jeg blir gravid igjen så ønsker jeg meg en jente! Det må da være lov å ønske seg!!! Jeg får også høre ting som att " når skal dere prøve dere på jenten da" akkurat som det er om å gjøre å gni det mest mulig inn att jeg ikke har fått jente! Folk burde tenke seg om før de kommer med slike uttalelser! Det er faktisk utrolig sårende.

Skrevet

Jeg ønsket meg egentlig gutt når jeg fant ut at jeg var gravid, det blei ei lita nydlig jente da:) Men det er sant som du sier HI, det viktigste er at barnet er velskapt.

selv om jeg håper litt at det blir en gutt neste gang, for det hadde vært artig med en av hver... men skulle det bli ei lita jente til kommer jeg til å elske henne like mye:)

Skrevet

10:52: Du føler ikke du er litt nærtagende da? Hvis du blir seriøst såret av at folk nevner at du ikke har jente. Det er jo ikke noe vi kan gjøre noe med! Selvfølgelig ønsker alle seg friske barn! det er jo alltid det viktigste..men er det ikke morsomt å fantasere om hva det blir da? å snakke om hva man ønsker? Alle har jo rett til å ønske noe..betyr jo ikke at man ikke kommer til å bry seg like mye om barnet sitt om det kommer i "feil" kjønn.

Jeg ønsket meg jente,og mannen min ønsket seg gutt.

Jeg vil ha jente fordi jeg kunne ta på kjole og pynte hår.

Han ville ha gutt fordi han ville ha han med på fotball kamp!

Helt naturlig,og så normale og uskyldige grunner da! Da vi fant ut det var en frisk jente kunne vi ikke vært mere lykkelig.. Han har jo skjønnt at jenter kan også se fotball kamp :) Hadde vell vært verd å ta på vei for dette om det var snakk om muligheten til å kunne bestemme kjønnet!!

Det er jo kun snakk om drømmer.. og den beste drømmen går jo i oppfyllelse uansett :)

Skrevet

Klart er det viktigst at barnet er friskt. Men det må da være lov å ønske seg det ene kjønnet mer enn det andre vel?!

Betyr ikke at barnet blir mindre elsket når det først kommer selvom det var nok en gutt eller nok en jente....

Selv har jeg en jente fra før, og har ingen problemer med å si at jeg ønsker meg en gutt nå.

Skrevet

Det er like idiotisk å gå rundt å tyte om at bare barnet er friskt så er jeg fornøyd. Man får det man får. Hele greia er et sjangsespill. Så man blir pent nødt å ta det som kommer enten det er jente, gutt eller et handikappet barn. Og man kan ønske til man blir blå, det som kommer det kommer.

Så jeg blir faktisk like overrasket over de som tyter om friske barn også. Det som kommer det kommer.

Å få barn er et sjangsespill som ingen råder over.

Skrevet

Klart man elsker barnet sitt uansett! Men jeg syns ikke det er idiotisk å ønske at barnet er friskt, jeg ønsker jo bare barnet det beste her i verden. Foreldrene ønsker jo at barnet skal være friskt for barnet sin skyld, men skulle det ikke være det så gjør jo man sitt aller beste for at barnet skal ha det best mulig fordet:) Det er jo en helt naturlig ting å tenke, er det ikke?

Skrevet

Jo, men å gå å tyte om det hele tiden er irriterende. Alle går rundt og maser om et velskapt barn. Man kan som sagt tyte til man blir blå. Man får det man får....

Satte det litt på spissen her. Men mange har noen fraser de lirer utav seg når de snakker med gravide.

Man har ikke kontroll over noen ting.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er så farlig med å ønske seg det ene eller det andre?

Det er jo ganske naturlig at fedre gjerne ønsker seg sønner som de sikkert føler at de får mer til felles med når de blir voksene/eldre, og ser mer av seg selv i. Samme med mødre, vi ønsker noen som likner oss og som vet hvordan det er å være kvinne når døtrene blir store.

I Kina setter de jenter i skogen eller på barnehjem, i vestlige land ønsker mødre å få jenter. Sånn er det bare.

Men såklart tror jeg det overordnede ønske til alle foreldre er et velskapt og lykkelig barn!

Skrevet

ja det er kanskje litt irriterende, men de mener det sikkert bare godt..:)

Når det gjelder kjønn, så ler jeg litt for meg selv^^ Greit nok at far ønsker seg en sønn for å lære opp og mor motsatt, men at det blir tilfelle er jo en helt annen sak^^ Ser jo bare når vi var små, mamma fikk en av hver og pappa hadde store planer om å lære sin sønn om jakt og fiske (allså typiske gutteting). Men den planen gikk ikke, jeg hang i beina på pappa, og brodern i mammas. Idag er det jeg som jakter og fisker og brodern liker andre ting^^

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet..

Jeg venter jente nå, og håper neste barnet blir gutt fordi det hadde vært superartig med en av hver.

Er jeg et dårlig menneske jeg da?

Skrevet

De er vel helt enkelt ærlige - og skammer seg ikke over det.

Skrevet

Vi hadde en av hver og ventet nr tre. Da vi sa at det ble en ny gutt, så folk på datteren vår og sa "Stakkars deg, som ikke får en søster". Folk er rett og slett både rare og uhøflige.

Skrevet

Huff, ja..

Jeg har gutt fra før og alle spør om det ikke hadde vært morsomt med jente.. Jeg svarer at det ikke betyr noe..

Jeg har en følelse av at det er jente, men det er ikke det samme som å håpe på det. Så jeg tør nesten ikke si det når folk spør hva jeg tror selv. Kanskje de tror jeg bare håper det...

Skrevet

Jeg har jente fra før og venter jente nummer to. Jeg får akkurat de samme kommentarene som deg,men da typen "nei, nei... det blir vel ikke gutt på deg". Ikke bare guttemammaer som får sånn dritt etter seg.

Når det gjelder dere andre som synes det er irriterende med folk som ønsker seg friske barn... er dere ikke riktig kloke? Ja man får det man får, men er det teit å ønske seg friske barn og å si dette? Da må det være like teit å si at jeg håper familien holder seg frisk, for blir man syk så blir man syk. Eller er det ikke lov å ønske seg god helse på familie og ufødt barn? Jeg er da en av disse idiotene, jeg ønsker meg et friskt barn (og frisk familie) og er ikke redd for å gi uttrykk for det.

Skrevet

Jeg har en nydelig datter på 3 år og da jeg gikk gravid ønsket jeg i mitt stille sinn att det skulle være en jente, men jeg sa det aldri høyt!!!! Grunnet til att jeg ønsket meg så sterkt en datter er att vist du er så heldig å få ett bra forhold til din datter så har du en venninde for livet og det har vist seg att barnebarn får bedre forhold til mormor og morfar enn farmor og farfar (ikke alltid, men ofte).

Skrevet

Jeg har en nydelig datter på 3 år og da jeg gikk gravid ønsket jeg i mitt stille sinn att det skulle være en jente, men jeg sa det aldri høyt!!!! Grunnet til att jeg ønsket meg så sterkt en datter er att vist du er så heldig å få ett bra forhold til din datter så har du en venninde for livet og det har vist seg att barnebarn får bedre forhold til mormor og morfar enn farmor og farfar (ikke alltid, men ofte).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...