Gå til innhold

Når forteller man fam og venner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter nr 2 i jan. 09.

Sist jeg var gravid fant jeg det ut i 11 uke, og sa det til venner og fam sendt.

Det var mange som ikke likte det, men andre synes det var greit.

 

Når er tiden man forteller det?

 

Jeg er gift og venter barn nr 2 med samme mann.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg venter også nr 2 med termin 09.01. Første gang fortalte vi det til familie og venner når jeg var ca 8 uker på vei... Så ble jeg gravid igjen med nr 2 og 3 tidlig i januar -09, vi fortalte det da også til familien rundt uke 7, så fortalte jeg det til venner og kollegaer når jeg var 11 uker og første jordmortime var overstått - dessverre mistet jeg begge tvillingene i uke 12 - så det var forferdelig å måtte fortelle til alle sammen at det hadde gått galt - men de kunne jo se det på magen også, den var jo så liten etter at jeg mistet som når jeg var gravid, da jeg begynte å få mage allerede i uke 6 med tvillingene...

 

Nå er jeg gravid igjen (7 uker etter at jeg mistet tvillingene) og er i dag 3+6 - fortalte det til mamma og pappa i går, men resten av familien får vente og jeg kommer ikke til å fortelle det til venner og kollegaer før noen begynner å spørre eller lure, forhåpentlig vil jeg da være over uke 12, men tenkte å vente helt til vi er ferdig med den ordinære UL i uke 18 vi da - hvis det ikke er veeeeeldig synlig før da, hehe =)

 

Selv om det var tøft å si fra til alle at vi hadde mistet - så var det jo helt OK også, folk tok litt mer hensyn enn om de ikke hadde visst det, og når man mister så trenger man masse omsorg og at man faktisk tar litt hensyn til en - for hormonene er jo der fortsatt og tårene sitter veldig løst den første perioden.

 

Så fortell det når du vil - til hvem du vil - sånn tenker ihvertfall jeg nå =)

 

Lykke til da =)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Det er jo helt individuelt når man ønsker å fortelle! Syns det er helt bak mål å bli sur for at noen fortelle rom graviditet sent! Hvorfor bli sint liksom????

Jeg kribler av glede, og har lyst til å fortelle det til absolutt alle, helst i går...! Men min samboer vil vente til det er litt mer sikkert, så jeg får vel føye meg.... : /

 

Jeg venter forrsesten også nr 2 :) ....Med samme mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige svar, venter nok til jeg er 12 uker denne gangen.

 

Men det er litt vanskelig når man er så glad, men det kan jo hende mye ennå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan hende mye... men er du sikke på at det ikke er greit at de nærmeste vet det hvis du skulle være så uheldig....? Sånn tenker iallfall jeg. De første ukene er greit, men skulle jeg miste når jeg begynte å nærme meg 12 uker, så ville jeg hatt behov for å snake med noen uansett... :) tror nok ikke at vi drøyer lenger enn uke 6-7 her i gården... får se :) Blir uansett vanskelig å skjule det lenge for min del... Jeg røyker alltid når jeg drikker alkohol.... én ting er å kjøpe alkoholfri vin uten at det blir sett, men at jeg ikke røyker, når "alle" vet hvor lyst jeg har på en ny baby... nei, tar nok ikke lang tid før de skjønner det... :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gode venninner visste om verpesyken min og p-pilleslutten, så de begynte å spørre allerede før vi hadde testa. Så de fikk vite det med en gang. Min bror og typens bror fikk også vite det. VAr så moro og forteller at de skal bli onkel. De vordende besteforeldre får pent vente til uke 8 minst. Kanskje holder vi ut ennå lenger. De bor ikke i samme by, og syns det er koselig å kunne si det ansikt til ansikt så det må bli når vi skal på besøk.

 

Ellers ble æ avslørt på jobb i dag da æ satt og gulpa på morra møtet foran 40 legekollegaer så det ble raskt spørsmål om æ va gravid. Litt vanskelig å svare nei da. Er ikke spesielt kvalm ennå, er jo kommet så kort, men etter 20 timer jobb uten søvn så ble æ så kvalm.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg var hos legen i dag, han ble så glad. tror han tjener godt på oss gravide!!!

 

Men han ba meg vente til tiden var rett for meg, men bekkenet avslører meg snart.

 

Egentlig like greit det, for gangen er ikke noe å skryte av.

 

Blir et langt svangerskap dette, men med trening i vann kommer jeg meg igjenom dette svangerskapet også.

 

God helg til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i dag bestemt oss for å fortelle det til familien 17.mai ! Så kan vi gjøre det til en ennå mer spesiell dag enn den allerde er :)

Jeg er da 7-8 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlegger å fortelle det til familien på vår 11års bryllupsdag. Da er vi 13+1, og det er mindre sjangs for at det skal gå galt. Men jeg har fortalt det til bestevenninna mi, måtte jo bare si det til noen... ;)

Gratulerer til dere alle sammen!!

Kramisar från Sweden <3 04.01.10 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i vårt første svangerskap nå. Fant ut at jeg er gravid i går, er 4+3, måtte fortelle det til mamma samme dag. Da fikk også søstern min og stefar vite det. Litt tidlig, men måtte bare si det.Tror ikke det gikk helt opp for meg før etter jeg hadde fortalt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sinnsykt dårlig til å holde dette hemmelig:) Allerede samme dag som jeg testet, fortalte jeg det til to av de beste venninnene mine. Innen jeg var 5 uker (Jeg er 5+2 i dag) hadde jeg fortalt det til 8 venninner, foreldrene mine og søsteren hans:)

 

Jeg har gjort det sånn som dette alle fire gangene. Graviditet nr2 endte i ma, og da var det like greit at alle visste hva jeg gikk gjennom. Da jeg ble gravid igjen etter ma'en, holdt vi det nesten helt hemmelig til etter ul i uke9. Da var jeg så bekymret og orket ikke at noen skulle spørre meg hvordan det gikk og sånt.

 

Denne gangen har jeg god tro på at det skal gå bra og at graviditet nr4 ender i barn nr3. Bank i bordet:) Jeg forteller det likevel ikke til barna før jeg er 12 uker og har vært på ul. Gleder meg aller mest til å fortelle det til dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...