Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... som har hatt ivf-forsøk i tromsø el trondheim? Lurer litt på hvordan det er med reising frem og tilbake, blir det mange småturer opp og ned eller blir man der noen dager, får man dekket flyreisen(e), må man i såfall legge ut selv og få tilbake pengene?

Lurer og på hvordan de gjør det med sykemeldig i forbindelse med reiser fram og tilbake. Har jo ikke lyst å annonsere for hele jobben hva vi driver med så tenker jo at det kan være greit å få sykmelding for hele perioden under ett forsøk så man slipper masse enkeltdager..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heia.

Vi er ett par fra bodø :) ( så fremst vi ikke flytter snart da pga jobb... hehe )

Vi har hatt 1 fersk forsøk i tromsø + 2 fryse forsøk. Nav dekker flye, når du får papirene i posten med time innkalling går du på nav trygd å får kvittert ut ett referansenr som du bruker når du ringe det nr du får på papiret for å bestille reisen.

På ferskforsøket var jeg i tromsø i ca 14 dager. samboer var der i 2 dager.

de sender med deg sykemelding når forsøket er over for de dagene du har vært borte.

De sykemelder bare samboeren for 1 dag.

ved fryseforsøk reiser kun du opp og setter inn, å reiser ned på samme dagen.

vårt neste forsøk vil forhåpentligvis bli på riksen :)

Skrevet

Tusen takk for grundig svar, fikk jo vite alt jeg lurte på :) 14 dager altså, var lenge det, får satse på at det blir noen egg til over som kan fryses dersom det ikke går på første forsøk...

Hvordan har dere gjort det da med søknader/flytting? Vi har nesten bestemt oss for å flytte sørover i september, går det an å sende søknad til flere steder samtidig? Blir jo upraktisk å reise til tromsø om vi flytter dit vi har tenkt, men litt dumt å søke i Haugesund f.eks og så blir vi boende her.. Mye å ta hensyn til altså.. ;)

Skrevet

Jeg ringte direkte te Riksen å snakket med de. Da fikk jeg til svar at jeg måtte få tromsø til å sende epikrisen til dem( journalen ).

Etter at siste forsøket gikk dundas ringte jeg tromsø å fikk dem til å sende sørover papirene.

Forrige uke fikk jeg brev i posten om at de hadde mottatt vår søknad. I tillegg skulle jeg sende en mail om oss. ( noe jeg til nå har glemt, huff... får gjøre det i morgen. )

Hvor sør har dere tenkt å flytte?

Vi vurderer å flytte til Hedmarken :P:) hehehe...

Jeg er litt usikker på det å sende til flere plasser, men det tar du bare opp med fastlegen din. :)

Skrevet

Vi har tenkt å flytte til Hareid, men tror nesten bare vi utsetter det til vi har vært i gjennom iallfall første forsøk. Blir helt stressa med tanken på flytting midt oppi forsøk. Blir jo å starte i ny jobb og samtidig så blir mye på en gang :P

Tror jeg må skrive ned alt vi lurer på, gyn sa jeg skulle ringe han når vi får svar på den andre sædprøven til sambo. Kan spørre han da. Er så utrolig grei han gynekologen min, synes alt har gått så fort og greit. Håper ventetiden for ivf også går like fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...