Gå til innhold

Gnisser tenner, samme som småtroll 2-3 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på straks 3 år som gnisser tenner noe helt j****!

Høres ut som han tygger sukkertøy når han sover. Blir halvgal av å høre på han, men spørsmålet er om det er noe man kan gjøre!?! Det må jo være mindre bra for tennene hans?

Han gnisser selvfølgelig ikke tenner i våken tilstand så vi kan ikke slå ned på dette.

Finnes det noe vi kan gjøre for å hindre han? Går det an å skaffe seg noen greier til å ha i munnen som gjør at det ikke går an å gnisse tenner lenger?

Kontakter man fastlegen eller tannlegen kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det store deler av livet. Mener å huske jeg fikk sånn støpning av tennene mine til å ha på om natten. Hør med tannlegen

Skrevet

Min er 4 år,og han har gjort det noe vannvittig om natta.

Er slitasje på de bakerste jekslene hans,og det begynner og bli slitasje på de andre tennene hans også.

Men han gnisser ikke så mye nå lengre..

Er veldig lite faktisk.

''sluttet'' med den inntense gnissingen for 3-4 mnd siden.. er 4 1/2 nå.

Tannlegen sa att de gjorde ikke så mye med det nå,siden han har melketennene enda,men hvis han fortsatte slik når de andre tennene kom,da måtte de begynne å se på det og evt forebygge.

Men som sagt,så er det ikke så mye nå,så jeg bekymrer meg ikke om det nå lengre,men gjorde det veldig mye før-..

Skrevet

Ett vennepar av oss hadde det samme problemene med dattera si,men også hun sluttet med den intense gnissingen like etter hun fylte 4 år...

Og som hun over her nevnte,blir det ett problem,så får de slik ''gom'' til å bruke om natta når de ordentlige tennene kommer.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Da avventer vi litt til og håper at det går over eller blir bedre helt av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...