Gå til innhold

Kva var jernlageret ditt på sist du målte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg fekk telefon frå legekontoret om at mitt jernlager var på 8 og at eg skulle sette i gang med å knaske jern fortare enn svint.

I desember var jernlageret mitt på 9, tok jern i des. og jan, og no for eit par veker sidan var det altså 8.

Dette er lavt nok til at det kan vere grunnen til manglande energi, ikkje sant? Har vore slapp og "giddalaus" leeeenge, håpar jernmangelen kan forklare det.

Og dåke som har hatt lave jernlagre, kor lenge tok dåke jern og kor mykje gjekk det opp på den tida?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 er VELDIG lavt! Så tror nok du bør hive innpå godt med jerntabletter ja, helst sammen med f.eks ett glass appelsinjuice og aldri sammen med melk eller melkeprodukter.

Lite jern kan absolutt gi trøtthet og slapphet ja.

Skrevet

Mitt var på 5 for et pr mnd siden. Fikk beskjed om å ta jern, men får så vondt i magen at jeg måtte bare kutte de ut. Ikke målt siden.

Skrevet

Sist jeg sjekket var jernlageret på 2. Tar duroferon jerntabletter med appelsinjuice hver kveld. Har ikke kontroll målt ennå. Fikk beskjed om å komme tilbake om 3mnd for å måle.

Og ja, jernlageret ditt er lavt nok til å forklare at du er slapp og giddalaus.

Skrevet

Fikk svar på det i dag faktisk og den er nå på 40:o)

Har hatt 9 sidligere, men fikk tips fra legen min om de deste jerntabelletene jeg noen gang har prøvd. Må ta jern med jevne mellomron på grunn av en sykdom jeg har som tapper jernlagrene.

Og ja man blir slapp, sliten og trøtt av lave lagere.

Tabelettene heter Ferro-Retard

Skrevet

Litt usikker, men tror mitt var på 7 for noen måneder siden, skal sjekkes igjen neste uke.

Jeg fikk beskjed om å drikke Floradix istedetfor å ta jerntabletter, men jeg er ikke noe flink å huske det, så hvis det har steget er det ikke min fortjeneste..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...