Gå til innhold

Apotekdamen nektet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

å selge meg rinicin (flytende laksermiddel), fordi det kan sette igang fødselen. Jeg skulle bruke det til det det er laget for, men likevel hadde det ikke gjort noe om det satte igang nå, er ganske så fødeklar!

KK har visst gått ut å sagt til apotekene at de ikke må selges til gravide =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det bare bra da? Det beste er jo å føde rundt termin. Premature barn, hvor enn "lite prematurt" det er, er ikke noe å ønske seg.

Skrevet

Kan jo føre til styrtfødsel også da, så det skjønner jeg godt at hun nektet.

Skrevet

Godt gjort synes nå jeg :-)

Neida, det skal ikke være slik at de skal kunne nekte å selge noe, men greit at de evt opplyser om hvorfor det frarådes på det sterekste da.

Skrevet

Hadde i forkant snakket med en jeg kjenner, apotekiker som også er gravid, hun sa at det gikk helt fint å ta det.

Ikke noe kjekt med prematurbarn nei, men som jeg skriver er jeg ganske fødeklar!

Skrevet

Det var rart. Hadde hun nektet å selge deg abortpillen fordi hun er imot abort, hadde hun fått sparken. Det hadde også blitt stort oppslag i VG og alle andre aviser, TV stasjoner osv.

Skrevet

Ja der sier du noe anonym 22:20. Jaja, jeg fikk noe annet mot min trege mage, men likevel.. Hadde forsikret meg om at det gikk fint, skulle jo ikke helle innpå halve flasken..

HI

Skrevet

Har hun lov til det da?

Jeg er helt imot igangsetting av fødsel selv, siden jeg har en forferdelig dårlig erfaring med nettopp lakserolje. Men synes dette var sært.

Skrevet

Derfor fikk jeg andre til å kjøpe lakserolje til meg når jeg var fødeklar....

Skrevet

Det er jo bra at sa hva det kunne føre til, men ville tro at det til slutt var opp til deg hva du ville gjøre så lenge hun hadde gitt deg den infoen hun gjorde, rart.

Du kunne jo fått noen andre til å kjøpe det for deg, og da ville du ikke fått den infoen.

Skrevet

du er ikke fødeklar før barnet er klart og fødselen er igang.

Skrevet

jeg opplevede engang at apotekeren ikke ville selge meg nåler og sprøyter.....??? ble helt satt ut. måtte stå og forklare at jeg har en sykdom som gjør at jeg må ha intramuskulære injeksjoner og at jeg slettes ikke er en narkoman. var ganske forbannet da.

Skrevet

Nå har jo du en historie med litt mye tabeletter, NormaJean, så jeg forstår at de ikke ville levere ut sprøyter og spisser til deg.

Skrevet

hahahahha, sant nok;) får bruke rød parykk og prøve igjen.lol

Skrevet

Og etterpå får du prøvd deg på Bunnpris for å kjøpe røyk og øl!

Skrevet

Jeg har opplevd flere ganger at apotekerne har nektet å selge ting- og med rette. Tror faktisk at de har en plikt til det uten at jeg vet for sikkert. Synes ihvertfall at de graver og spør noe voldsomt når jeg skal kjøpe noe til jenta mi på 2 år.

Skrevet

Høres rart ut. Hva om du skulle hatt det til mannen din som lå syk hjemme? Man nekter da ikke en gravid kvinne å kjøpe vin på polet?

Skrevet

Noen respetfrie medisiner selges med restriksjoner. Trenger man canesten til barn må man ha resept.

Skrevet

har jobbet som apotektekniker i mange år, men aldri nektet noen å kjøpe noe. Informerer kjøper om at medisinen ikke er anbefalt for gravide (til de som tydelig er det), og hva konsekvensen kan være.

Har hindret noen, ved hjelp av informasjon, å kjøpe medisiner til barna som er uhensiktsmessig og ikke anbefalt for barn å bruke. Sier at det er foreldrenes ansvar, men at vi ikke kan nekte dem og at de kanskje bør ta en prat med lege først.

Aldri nektet noen å kjøpe sprøyter og kanyler (og på jernbanetorvet i oslo - hvor jeg jobbet tidligere - er det noen brukere kan man si). Intramuskuilære kanyler er forresten ikke ofte brukt av narkiser.

Det eneste jeg mange ganger har nektet på, er å selge mer av legemidler enn det statens legemiddelverk tillater. Og da har jeg fått huden full av sinte kunder :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...