Gå til innhold

Kan jeg ta solarium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og bør man bruke solkrem før solarium, eller hjelper det kun mot den "ekte" solas stråler? Er 17 uker i mårra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja du kan ta solarium. Bruk solkrem, alltid når man bruker solarium :)

Ligg ikke så lenge som vanlig, og ha på viften.

Bruka det med måte, altså ikke for ofte og for lenge.

Og det er større sjanse for å få pigmentflekker.

Man blir raskere brun :P

Kos deg i solarium :)

Skrevet

etter det jeg har hørt går det fint, men du må passe på å ikke bli varm. da blir fostervannet også varmt! og det er jo ikke så bra =) er hvertfall det jeg har hørt! =)

Skrevet

Jeg bor i Canada, og har guiden "What to Expect When you are Expecting".

Fra boka: "Sorry, but tanning beds are out. Not only are they bad for your skin, they up your chances of getting chloasma (the skin discoloration called the "mask of pregnancy"). Worse, tanning beds can raise your body temperature to a level that could be harmful to your developing baby. Still a fan of the tan? Before you fake it with sunless tanning lotions and sprays, talk to your practicioner. And even if you get the go-ahead, consider that your hormones can cause your skin to play games with the colour (and take a turn for terra-cotta). Plus, as your belly expands, applying sunless tanner evenly might be tricky (since you can no longer see your legs).

Saa, jeg ville skippet solarium selv, men jeg har funnet at ting de sier ikke er greit i Kanada, er greit i Norge -- og vice versa.... Er 15 og en halv uke;-)

Skrevet

TOPrego

Jeg har snakket med to jordmødre, pluss lege.. De sier det er ingen fare :)

Skrevet

Legen og jordmoren jeg bruker sier at solarium er helt ok så lenge man ikke blir overopphetet. JEg sørger for å ta en seng som ikke er nylig brukt også har jeg viften på full styrke. Blir jo nesten kaldt da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...