Gjest Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Blæh. Våkna etter to timers søvn i morrest av melding fra husverten vår om at hun er nødt til å selge leiligheten vi bor i- underforstått da at vi må flytte igjen. Arg! Vi var jo så over-fornøyde når vi flytta inn her i slutten av januar... Selvsagt var det risikoen vi tok når vi valgte å leie av en alenemor som flyttet ut av leiligheten sin og hjem til hjemgården, men jeg spurte spesifikt om hun hadde noen planer for leiligheten, og da virka hun helt ærlig på at hun ikke hadde noen som helst plan om å flytte tilbake eller selge. Og det er ikke det, det virker jo helt klart som om hun faktisk er kjempelei seg for dette og overhode ikke hadde tenkt det sånn, men det hjelper jo ikke oss. Så da blir det fotografering av leiligheten, takstmann og visninger og skit, og når hun endelig får solgt (lykke til med å få solgt en leilighet med en tobarnsfamilie i sier nå jeg) så har vi tre måneder til å finne noe nytt. Og joda, jeg har sjekket Finn.no i dag og funnet ut at det ikke eksisterer leiligheter til leie i hele kommunen akkurat nå. Strålende. Og ikke bare det; vi trenger noe som vi har råd til, som ligger sentralt nok til at vi kan gå til buss, butikk og barnehage, og på grunn av barnehageplass må vi holde oss i samme tettsted. Kan jo bli interessant nok ...er det ikke det ene (huseiere med tacofobi) så er det tydeligvis det andre (altså husvert med dårlig økonomistyring eller noe)... Og vi er vel neppe så heldige at vi finner noe innen samme nabolag en gang til... (skjønt det var snakk om at de som bor rett over oss skal leie ut sin, men da må vi opp en laaang trapp med barnevogna
tvkrus Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 uff da ......... det var dumt .......... skal si i fra hvis jeg/vi hører om noe ....... de i nabo huset skal flytte ,men det blir jo feil kommune ......... men hadde vært morsomt å bli naboer da
Gjest Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Flytter ikke ut av bygda her, nei - i alle fall ikke over kommunegrensa. Blir for dumt å si i fra seg to barnehageplasser, skulle søke H inn til BUP osv på nytt og fullt kjør. Da får vi heller bli husløse og så må kommunen hoste opp noe.
Gjest mphs Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Dere har ikke mulighet til å kjøpe leiligheten da?
Gjest Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Vi skal gjøre et nytt forsøk på å forføre dama som behandler husbanken-lån i kommunen, men jeg tviler meget sterkt... Sist regna hun ut at vi kunne komme tilbake når vi hadde rundt 30 000 utbetalt etter skatt, og ærlig talt - hadde vi hatt noen utsikter til jobber der vi begge tjener grovt sett ca 20 blå i måneden så hadde vi vel ikke trengt å snakke med henne overhode... Skjønner ikke hvordan hun regner ut at vi trenger så mye penger for å betjene et boliglån, uten å tenke igjennom at regnestykket hennes ikke akkurat tar høyde for at vi allerede betaler 7000 i husleie, så vi ville nok fint greid å betjene et lån til en rimelig leilighet også. Men men, hun har vel sine standardoppsett. nei, vi får satse på lotto'n på lørdag. Kanskje til og med hive inn et par rekker til vikinglotto i morra - er det ikke syke mengder penger i potten da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå