Gå til innhold

Jaha, da var det bare å pakke bort skoene :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var det så fysisk vondt å ha på vanlige sko at jeg hadde tårer i øyene, men klarer ikke kjøre bil godt nok uten sko, så de måtte være på til jeg kom hjem. Har merket at de klemmer siste ukene, men klort meg fast til dem så lenge som råd, men nå må de bort. Fram med sandaler med regulerbar rem igjen *sukke*

Synes det er litt tidlig jeg? Er jo "bare" 25+5 uker, og har jo da veldig mange uker foran meg med sandaler uansett vært, men kan være det var slik med de andre også. Husker ikke helt når dette vannet kom med dem. Rigen må også av nå (enda den er et nummer for stor), er flere og flere morninger og kvelder den ikke går av nå, og den klemmer så det er vondt da, så er vel bare å legge den også vekk.

Flere som er begynt å slite med litt vann i kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Har også vann i kroppen, men ikke så ekstremt. Kjenner jeg får klaus av sokker. Merker på ankler og legger og under knærne om jeg prøver knestrømper..

Ringen er trang om kvelden, men vil ikke ta den av. Vi har ett års bryllupsdag på søndag, og synes ikke jeg kan feire dagen uten ring (ja, jeg er litt rar)

Har kjøpt meg Ballerina sko, billige, på økonomisko i ett nr større. Synes det er litt kaldt med sandaler ennå..

Skrevet

Nei, jeg vil ikke ta av ringen jeg heller, men er redd den skal bli sittende fast snart, og den klemmer jo også.

Ja, sokker er jo noe for seg selv, veldig ubehagelig å gå med, så går mer og mr barbeint hjemme nå, eller bretter ned sokkene litt. Synes ikke akkurat dette er ekstremt med vann da, er jo bare litt, men plagsomt nok da siden det er så lenge igjen :-/

Greit å se at det er flere, blir liksom litt nervøs for svk.forgiftning og sånt, hadde utslag på proteiner på sist kontroll og litt økende BT + har hatt dette i tidligere svangerskap, men er vel bare varmen som gjør at vannet kommer nå. Håper jeg...

Har ikke vi termin omtrent helt likt? Jeg har 9.august.

Skrevet

Nok en gang føler jeg meg utrolig dum og uvitene, men er det sånn at alle samler like mye vann? Eller går det an å gå igjennom svangerskapet uten det styret der?

Skrevet

Ja, det er stor forskjell Luciphine. Jeg fødte med gifteringen på forrige gang, fikk overhodet ikke vann i kroppen. Antar at det blir litt annerledes denne gang, for jeg synes sokker strammer bittelitt allerede (er nå 22+3). Sikkert litt forskjell på sommer og vinter og.

Skrevet

Mange som ikke får noe vann ja :-) Jeg er en som får mye, men også hos meg varierer det. Med nr 2 fikk jeg "bare" 2 i ødem (skalaen er 0-3), mens med nr 1 der jeg utviklet svk.forgiftning fikk jeg 3++, da var det snakk om at jeg ikke engang fikk på meg mine mann sine sko som var 4 nummer for store, ikke klarte å bruke en boksåpner, ikke fikk på meg klokken som jeg normalt har 2 hakk ekstra å gå på osv. Dette definerer jg som ekstremt mye vann i kroppen. Håper virkelig jeg slipper så ille nå! Hadde 2-3 i ødem med nr 3.

Skrevet

Det er nok litt genetisk hvor mye vann, men også hormonellt, og der er det ikke likt hvert svangerskap.

Ikke sikkert det kan hjelpe alle, men noen blir bedre av å legge om kostholdet. Aner ikke om en jordmor har kompetanse innen sånnt, men skader ikke å høre.

Helt på slutten er det nok de fleste som sliter, og når sommern og varmen kommer påvirker jo den og.

Men tenker bare for de som får det veldig tidlig så er det kanskje verdt er forsøk?

Skrevet

Jeg prøver å være bevisst på salt og slikt om det er det du tenker på? Ellers så drikker jeg mye vann og har alltid gjor det. Noe særlig mer omlegging enn det tror jeg ikke jeg orker/klarer akkurat nå, har veldig lite overskudd for tiden.

Skrevet

Bedre å ta av ringen nå om den begynner å bli trang enn å måtte klippe den av senere slik jeg vet flere har måttet gjøre. Heng den heller i et kjede rundt halsen :)

Skrevet

Jeg tok den av i dag, men er tomt uten den :-(

Å ha den rundt halsen tør jeg ikke. Mistet forlovelsesringen på den måten med nr 1 (kjedet røk uten at jeg merket det ett sted på et kjøpesenter), så hengte jeg gifteringen på nøkkelklippet med nr 2, men da klarte jeg også å miste den (men fikk den igjen fordi mannen sitt navn står i den, og det er et sjeldent fornavn, så de som fant den googlet det og fant oss :-)). Så nå, og sist, blir den liggende i skapet på badet. Tryggest slik! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...