** 2 prinsesser og en til** Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 6 mnd gammel er hun nå, og hun blir helt crazy ved legging. Stuptrøtt som hun er så går det likevel alltid et par timer før hun sovner. Rett før hun sovner blir hun liggende å slenge hode fra side til side - og da mener jeg ordentlig fram og tilbake!! Noen som har vært borti lignende?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Åjada, sånn begynte min lille flis også for et par uker sida, da hun var 6 mnd ca. Heeelt hysterisk sinna, ville IKKE sove!! Vi har løst problemet midlertidig ved å legge henne ut i vogna på balkongen, for der sovner hun så fint, uten problemer. Så nå bruker vi et kvarter på legginga istedet for flere timer...Veeeldig kjekt;) Ikke pedagogisk korrekt eller "riktig" på noen som helst måte, men d får så være!
FruTB Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Jadda -her og! Bo er 6 mnd om to dager og blir kjempesint ved legging. Har i grunn aldri vært enkel å legge, men SÅ ille har det ikke vært før. Nå skal det sies at det går litt opp og ned - noen ganger er det ikke så ille, men som regel bruker vi 1-2 timer på legging. Sånn som i kveld; Siste duppen var til 15:30, så da kl ble 19:00 visste jeg at han var trøtt. Prøvde å legge han, men det ble skrik og bråk. Tok han opp igjen, og tenkte vente til han virkelig ble trøtt. Kl 20:00 prøver vi igjen - tar han opp og ned i sengen et ti-talls ganger, før han sovner kl 20:30. 21:00 våkner han og hylskriker, og vil IKKE sove mer. Bare gråter og gråter. Ammer han, og han sovner igjen - legger han i sengen og han våkner igjen Blir liggende å gråter, spytte ut smokk, kaste seg fra side til side, osv - i 10 minutter før han sovner. Han sover fortsatt, men jeg sitter på nåler og venter. Sånn har vi det stort sett hver kveld. Skulle nesten tro han hadde vondt i kroppen siden han er så vanvittig urolig!
** 2 prinsesser og en til** Skrevet 28. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2009 Godt å høre. Så da går de under kategorien "typisk-1/2 åring" Bare synd med den snaue flekken i bakhode pga all den gnissingen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Mammadamen; har dere sjekka ham for KISS? Hvis han alltid har vært så urolig ved legging, kunne d jo kanskje vært verdt en sjekk? Og han er ikke overtrøtt kanskje..? Her må jeg legge flisa SEINEST 3 timer etter siste dupp, hvis ikke blir hun for trøtt og bare hyler og hyler og hyler...
FruTB Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Ja, han er sjekket for KISS + vært hos flere behandlinger hos både kiropraktor og fysioterapaut. Hadde alså ikke KISS. Jeg har i grunn "slått meg til ro" (så godt det lar seg gjøre) med at han bare er en urolig baby, og at det vil bli bedre jo eldre han blir. Har googlet en del, og funnet "high need babies", og han faller i grunn perfekt inn i den kategorien. Hadde kolikk da han var mindre, så jeg tror det bidro til å gi han en litt skeiv start mtp rutiner osv. + at mitt bløte mammahjerte aldri lot han ligge og skrike når han hadde vondt i magen. Og han skrek stort sett hele tiden, og ble da altså båret stort sett hele tiden. Henger nok litt grums igjen der :\ Men vi klarer oss vi altså Han våknet ikke mer i går
høst1979 Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Me har samme problemet med vår lille, og har aldri hatt det før. Virkar som om det er normalt ved 6 mnd alder. Eg har lest alt eg har kommet over om dette og har fått ein del idear som eg skal prøve ut. Ein "ekspert" på området sa at babyen har innebygd døgnrytme der natta som regel er fra 18 til 6 (nokre 19 til 7 og 17 til 5, men dei fleste 18 til 6). Dersom ein legg babyen klokka 20 så vil dette vera to timar etter at hjernen er i leggemodus og babyen blir overtrøytt og vanskeleg å legge. Han meinte også at babyar som er 6 mnd og får ein viss mengde mat og drikke om dagen skal kunne gå ei heil natt uten mat (dette er det sikkert mange som er uenige med....) Babyar rundt 6 mnd skal også helst ikkje vera våken lenger enn 2 timar om gangen for da blir dei overtrøytte. Eg skal ihvertfall prøve å følge desse tipsa i eit par dagar og sjå om den lille søv betre både på dagtid og natt.
FrøkenJ Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Ikke for å være stygg høst1979,så har vi alltid lagt henne 18.00 ,ofte før...aldri mer enn 2 timer etter siste dupp..men hun er også KRAKILSK ved leggetid...godt å høre at det finnes en 6 mnd klubb for dette!!!! har ikke innført fast føde enda..fingers crossed for at det ska hjelpe!!!
høst1979 Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 Hmm, ja da må det vera noko med den 6 mnd alderen. Vil også tru at det er lurt å innføre litt fast føde. Lykke til!
frøet76 Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Må melde meg inn i denne klubben jeg også! Rutinetrøbbel fra dag 1, og fortsatt ingen absolutter for mini. (snart 6 mnd). Men vi har altså klart å snu en spesiell døgnrytme ( sov fra 01 til 11-12) til nå hvor hun sovner fra 20 - 21 til ca.08. Har begynt å våkne kl 05.30 de to siste nettene men har klart å få henne til å sove videre etter litt "pupping". ( Ikke noe gøy med prating og turning på denne tiden av døgnet ) Har også begynt med litt fast føde, uten at det har vært til hjelp mtp antall oppvåkninger nattestid. Har likevel fått redusert antall oppvåkninger ved å legge henne i egen seng fra vi legger oss. Nå er vi nede i ca. 3 måltider om natten. Hun er altså også vanskelig å legge for natten. Går iallfall en time på legging- noen ganger mer. Hun vil helst være oppe med oss, og misliker sterkt å legges.Hun har også denne virringen med hodet, som oftest rett før hun sovner. Hvis vi da ikke tar henne opp da- fordi hun ofte gråter samtidig som dette inntreffer.
Mamman til M&E Skrevet 29. april 2009 #11 Skrevet 29. april 2009 Å jo da, her er leggetiden ingen kos. Bruker i beste fall 1/2 t men ofte opp mot to. Det tar kortere tid for han å sovne om han har sovet mye på dagen. Det virker som om han bare ikke vil sove, trøtt som bare det er han. Han er straks 5 mnd.
AO3 Skrevet 29. april 2009 #12 Skrevet 29. april 2009 Herregud, jeg hadde egentlig tenkt å starte en slik tråd selv! Knerten er seks mnd. En periode ble han lagt kl 19-20 med stort hell. Nå legges han kl 19, men våkner kl 2015 og er kliss våken. Fullstendig umulig ikke å ta ham opp, da ligger han og hyler i to timer. Dvs vi må gå gjennom en ny leggekamp igjen kl 22. Han er jo dessuten trøtt i tiden han er våken mellom 20 og 22, så det er bare grining og styr. HVER KVELD. Nå holder jeg på med kveldens leggekamp, btw. Har tatt med PCen ned på soverommet, venter til han sovner... *sukk* Gode tips mottas med takk!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 29. april 2009 #13 Skrevet 29. april 2009 Sånn har tulla mi også vært. Men i går morges kom første tann, og siden da har hun vært kjempe enkel å legge! Er overbevisst om at det er det som har plaget henne. Håper det ordner seg for dere da:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. april 2009 #14 Skrevet 29. april 2009 meg80; hvor lenge holder du ham våken før leggetid? Vi sleit også endel med at hun sovna så fint ca kl 19-20, men våknet opp igjen etter en halvtimes tid og NEKTA å sovne igjen. Fant ut at løsningen var like genial som den var enkel; holde henne lengre oppe før leggetid, "slite" henne ut litt, sånn at hun ble skikkelig god og trøtt. 3 timer funker her, med full guffe på leketeppet, grøt og tidvis et bad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå