Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår jente på 4,5 år går på do alene på dagtid, og må også ofte på do på natta, noen ganger opp til flere ganger pr natt (vi prøver å få henne til å drikke mindre vann på natta).

Hun klarer det jo selv og det er lys nok til å se på natta, men hun vil altså ha en av oss med. Når kan en forvente at hun kan gå på do alene på natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har dem vært nattørr sia 2 år, og den gikk alene og når dem våknet om natta. Ikke hver dem var oppe da... Er mye lettere for jentene, (guttungen var litt værre på siktingen første årene), så med mindre hun er redd for en grunn, så er ho nok klar??? Kanskje bytte nedtrapping?? At du venter i gangen el???

Skrevet

det er nok opp til barnet selv ...... mine har gått selv etter de sluttet med bleie ca 2 -2,5år .men skal si de er skjelden oppe på do om natta.

Skrevet

Her har eldstejenta på 4.5 år gått alene på do om natta siden hun sluttet med nattbleie da hun var 3 år. Hun er ikke ofte oppe, men de gangene hun er oppe går hun alene ja.

Hun har aldri spurt etter oss, og vi har heller aldri stått opp og fulgt henne, selv om vi stort sett hører når hun er oppe:)

Skrevet

Takk for svar!

Hm, ingen som følger barnet på do, nei, bare oss! Hmmmm. :-)

Hun er ikke redd av seg, men er nok heller ganske selskapssyk, så det ligger en del der. Vi får prøve med noe belønningssystem for å oppmuntre henne. Hadde vært utrolig deilig om hun kunne gått selv.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ho går selv, og har gjort det siden ho ble "tørr" på natta (rett før ho ble 4 tror jeg) Eneste gangene jeg har "fult henne", er når vi har tatt ho på do før vi la oss (sånn i begynnelsen når ho slutta med bleie)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...