Gå til innhold

feirer dere 1. mai?

:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror det bare er meg og min familie i min vennekrets som feirer denne dagen. så begynte og lure på hvor vanlig det var

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk jeg er nødt til å jobbe litt den dagen....Har så mye som ligger og da kan jo gubben passe barnet....

Skrevet

Nei. Har aldri gjort det heller..

Skrevet

1 mai er den store hagedagen hos oss....

Skrevet

Nope

Skrevet

Nei det gjør vi ikke.

Jobber stort sett 1 mai hver år jeg!

Hvordan feirer dere?

Skrevet

Gjorde vel det frem til jeg ble 17... Men fantastisk med fri da:)

Skrevet

Aldri feiret den dagen, nei ...

Skrevet

vi står opp tidlig, tar på oss penklærne og drar ned og spiser frokost med det lokale arbeiderpartier. synger sanger, hører på taler og samler inn penger til en god sak.

det er en veldig fin tradisjon, som alltid har vært naturlig for oss. faren min var veldig aktiv i poltikken da jeg var liten. syns på mange måter at 1. mai er en mye bedre og minnerik dag en 17. mai. mange år i ungdomen jeg droppet 17. mai, men 1. mai må jeg få med meg :)

Skrevet

Bedre enn 17. mai...? Du er klar over at det er den dagen vi fikk vår egen grunnlov? Og ikke bare en hvilken som helst, men en grunnlov som var betraktelig friskere enn hva resten av Europa hadde å skilte med.

At arbeidererne har kjempet harde og noen ganger bitre kamper er selvsagt viktig å minnes og hedre (og ikke glemme), men å si at selve grunnlovsdagen er mindre viktig, høres rart ut.

Skrevet

nei, jeg tenkt ikke bedre i den forstand. men bedre i gode minner og det føles mer ut som en høytidsdag, fordi den består av 20-30 kjente folk og er derfor mye mer intim en å gå i tog. syns det er litt skummelt med så mange mennesker på en gang ;)

Skrevet

Jeg feirer i den grad at jeg flagger, synger "Internationalen" og tenker hvor heldig jeg er som lever i et land hvor vi har rettigheter i arbeidslivet.

Hagearbeid/dugnad og annet syssel er stor FY- FY!

Skrevet

Ja, men ikke som mange andre =)) Jeg ferier bursdagen til min yngste sønn som er født 1.mai.

Men 1.mai som den dagen det er var "større" når jeg var yndre enn nå... nå har det bare vørt en fridag i mange år (frem til for 2 år siden)

Skrevet

du og jeg dronningen, du og jeg :) vi står på samme side i mange saker :)

Skrevet

Jeg og min familie har alltid feiret!

Starter dagen med å overvære bekransningen av den ukjente soldats grav, dette er en tradisjon jeg pleide å gjøre med farfar og pappa, men nå er de desverre døde. De ligger på samme kirkegård som bekransnigen er. Så den dagen er litt trist og spesiell i tillegg. Gråter en skvett når internasjonalen spilles der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...