Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Vi lurer litt på å kjøpe oss campingvogn, men er usikker.. Jeg er ikke vokst opp med campingferie og må si at det aldri har tiltalt meg, men har etter at vi fikk sønnen vår (nå 3 år) kommet til det at dette er fine ferier for barn og koselig for oss voksne når man reiser sammen med venner og familie. Jeg er grønn på området, sist sommerferie endte vi med å leie campinghytte.. Hvordan synes dere campingferier er? Er det tungvint med vannbæring, dotømming osv? Hvilken vogn har dere? Vi tenker 50 000 i pris, helst med køyeløsning bak sammen med dobbeltseng.. Fyr løs, gjerne med fordeler/bakdeler på campinglivet. Ps: Ser IKKE for meg å sitte med pappvin og machende grilldress om 20 år bare så det er sagt.....
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Vi er så heldig at vi får låne en bobil hver sommer. Vi kjører ikke så mye, bare stiller oss på noen noenlunde kule campingplasser med badeland osv, gjerne periodevis sammen med venner med barn i samme aldre. Ungene synes det er kjempeflott, og det er ganske avslappende for oss voksne også. Helt supert!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Hei Jeg har vært på mang en campingtur som barn - og har bare positive erfaringer. Synes det var kjempekoselig, både når det bare var oss i familien og når vi dro sammen med andre. Anbefaler det på det varmeste. Vil ha campingvogn når jeg blir stor...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Campingferie er noe de fleste barn setter pris på..men pass på å få en plss med størm til vogn,-- he-he....Vi bomma litt der, og den første natta ble IKKE trivelig,- ikke neste dag heller,- før vi fikk bytta plass ) Men ungene trivdes. Var i nærheten av et badeland, stor campingplass osm vi trill tur på og eldstemnn trente p å sykle. Flere små lekelasser rundt omkring, og barna satt pris på å "Måtte være sammen" som familie hele tiden. At vi stt "rett utenfor" etter at de hadde lagt seg osv... JEG foretrekker hotell, helst chartertur i sydne, alt p åett sted og stndart som hjemme,- likosm..Men camping er ok..Trenger ikke begynne med en uke, vi var borte 4 nette,r- og det var nok..Neste gang blir det knskej lenger...Vi får se... Og eldstemann vil GJERNE på camping igjen.Om vi drar med vener osm har jevngamle barn tror jeg det vil bli supert, også for meg..Tom med pappvin og joggedress og grilling på kvelden..Det er ikke så verst,- prøv det før du sømmer ) He-he...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Vi har en enorm campingvogn, sengeplass til 8, og vi er tre.. Jeg hater den vogna, blir i dårlig humør bare med tanken på å skulle feriere i den en gang til.. Jeg er ikke vant fra før med campingvogn, men uansett så tror jeg der blir det noe annet å være barn på ferie i vogn, enn å være voksen og ha ansvaret for alt.. Å være på ferie i vogn er som å være hjemme, bare at du er borte.. Du må fortsatt lage mat, vaske opp, re senger, støvsuge/vaske.. I fjor var vi fjorten laaaaange dager på ferie, og det var deilig å komme hjem og begynne på jobb igjen.. Men selv om jeg føler det sånn, så er det jo ikke sikkert at det blir sånn for deg! Men jeg råder å leie første året, så ser dere/du om det er noe dere/du har lyst på..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Det blir da ikke helt som hjemme, man gjør det da ganske mye enklere når man er på camping! Mye enklere standard, ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Nei ikke helt som hjemme, det er MYYYE bedre å være hjemme enn å være i campingvogna!..
soleia Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Hei! Me leigde campingvogn for to år sidan. Kosta då 3500 - 4000 kr for ei veke. Kanskje det hadde vore ei løysing for å finne ut om de likar det før de evt går til innkjøp? Me likte det veldig godt den gongen, var då nygifte utan barn, og har tenkt å leige fleire gonger. Fekk ny og fin vogn, og så slepp ein vedlikahald og å ha den ståande på tunet. Må nok bestille ei tid på førehand i den mest hektiske sommarperioden. Me leigde hjå forhandlar, men går sikkert an å annonsere privat og, eller kanskje de er så heldige å kjenne nokon?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 Jeg er vokst opp med campingvognferie, og har bare gode minner fra den tiden:) Vi reiste ofte med vennepar av mine foreldre, som også hadde barn. Det var så koselig:) Fortelt er et must, og campingvogn er bedre en campingbil når en har barn. for da kan du la "huset" stå når dere skal noe, handle eller i badeland eller noe. Med campingbil må alt settes på plass, ryddes og sikres, og en må ha med seg alt om en skal bare på butikken;) Mine barn har hatt teltcamping(jeg tør ikke ta med noen campingvogn alene), og de ønsker det igjen og igjen:) Vi trives med det, og har det kjempefint på ferie. Billigere både å reise med og å være på camingplasser med. Men de har også hatt hotellferie, og charterferie, campingbilferie, så de kjenner andre ferieformer enn telt:) Til det med å hente vann og tømme do; du kan bruke en sånn lite trillesak beregnet til dette, så blir det ikke så tungt. Noen vogner har dette på beholderne. Vi hadde vogn på litt over 5m da jeg var liten, og vi var 3 barn og 2 voksne. Vi hadde det helt greit i den, med fortelt:) Å leie hytte på campingplasser er IKKE det samme som campingvogn/-bil, eller telt;) Jeg ønsker meg Campingvogn, jeg, men da må jeg ønske meg en partner, også, for som sagt; jeg tør ikke helt å sette i gang med dette alene:)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Hei, jeg var også veldig negativ til campingferie før jeg møtte samboeren min. Men han har den på en fast plass hele året, og har hatt det helt siden han kjøpte vogn. Moren hans har også vogn der, så han har vokst opp med det. Og må jo ha hatt det fint, siden han selv kjøpte vogn og satte på samme plassen. Rett ved sjøen, med båt.. Jeg tror de fleste barn stortrives med campingferie. De blir lett kjent med andre barn, det er aktiviteter og foreldrene kan slappe av på en helt annen måte enn om man leier hytte/drar til syden.. Grilldress er ikke helt det den var for 30 år siden heller :-) men jeg anbefaler å leie vogn det første året som noen nevner over her. Og hvis dere ikke har tenkt å kjøre sundt til mange forskjellige plasser, er også fortelt å anbefale :-) Litt koseligere hvis det regner, samtidig som man slipper å sitte inne i vogna på kvelden når barna sover. God tur !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå