Gå til innhold

Hvor tidlig smilte din baby "bevisst"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår 2 datter er nå 9 dager gammel, og er ganske så våken mellom sine lange dupper - hun ligger lenge av gangen å gransker ansiktene våre, hermer etter oss med å rette tunga osv.. Jeg mener også at det har vært noen små "smil" allerede!?

Vårt første barn smilte bevisst (vil jeg si) fra 3 ukers alder;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det var voldsomt tidlig. Vår jente var 5 uker på dagen da hun smilte et bevisst smil.

Skrevet

Min gutt smilte bevist for første gang når han var 7-8 uker, han blei født 1 mnd før termin så helsesøstera sa at han fikk låv til å være litt sein... Det er jo noen som smiler helt fra begynnelsen av også :)

Skrevet

Ja, jenta vår var 3 uker da hun smilte skikkelig, og d var med åpen munn og en form for "latter". (fikk akkurat tatt bilde av henne da, husker d så godt for d var da vi var på besøk hos oldeforeldrene for første gang) Men hun hadde alltid et smil om munnen, fra hun var nyfødt, så så lur ut på en måte :)

Skrevet

Jeg følte også at jenta vår smilte helt fra begynnelsen av, men kan ikke si sikkert før hun var ett par månder ihvertfall..

Skrevet

Alle har mimikk, også de minste bebiser. De smiler tidlig, som tegn på at nå har jeg det bra. Smile som respons på ditt smil, kommer vanligvis litt senere.

Skrevet

Når han var 3 uker gammel kom det smil det ikke var tvil om var bevisste smil. Men hadde mistanke om smil før han var 2 uker også faktisk. Syns det var litt vel tidlig, men var flere som såg det og mente det var forsøk på smil.

Skrevet

Morsomt er det uansett i allefall;) Tror hun har det rimelig greit da når hun gjør det - f.eks. nettopp fått mat og ny bleie og ligger på stellebortet og er lys våken! Enda morsommere når de smiler mot oss da, det går så fort utviklinga på disse babyene...

Skrevet

Det første sosiale smilet kom da hun var 5 uker og 2 dager gammel.

Gjest noebekymret
Skrevet

Førstemann etter 3 uker. Andremann etter 2, 5.

Skrevet

Eldstemann smilte første gang til meg da han var 2 uker gammel. Jeg ammet han, og så slapp han brystvorten, tittet opp på meg og smilte. Etter dette smilte han mye. Han har helt siden fødselen vært veldig våken og sovet minimalt på dagtid.

Men yngstemann er nå snart 2 måneder, og han smilte første gang for kanskje et par uker siden. Veldig sjelden han smiler nå også... Han her er helt annerledes enn storebror. Han vil helst bare sove hele tiden og er grinete i våken tilstand... Går og venter på at han skal bli litt mer våken... :-)

Skrevet

rundt 5 uker... smilte før det også, men kan ikke si om det var bevisst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...