Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Min samboer og jeg prøver å få barn, og jeg skal nå muligens bytte arbeidsplass. Jeg har i den forbindelse et spørsmål angående opptjening av foreldrepenger, i tilfelle vi skulle være så heldige å bli gravide iløpet av året. Slik er situasjonen: Jeg har arbeidet sammenhengende et sted siden august 2007. Nå har jeg fått tilbud om jobb et annet sted, hvor kontrakten gjelder fra 1.august 2009. Min plan er da å si opp min nåværende stilling innen 1.juni, slik at jeg slutter 30.juni og får hele juli fri. Men, det vil da bety at jeg er "arbeidsløs" i juli. Har dette noe å si for opptjeningen av foreldrepengene? Hvordan da evt? Jeg har prøvd å lese på nav.no sine sider, men synes dette var litt vanskelig å tolke. Jeg har fire uker ferie tilgode, men er ikke garantert å få disse slik jeg ønsker i juli. Mulig jeg må dele opp ukene osv for å få kabalen til å gå opp på jobb. Men, dersom jeg skal bytte jobb, så er det veldig deilig å kunne ha sammenhengende fri i fire uker før man skal begynne et nytt sted. Ønsker ikke å bekymre meg om jeg mister retten til foreldrepenger osv hvis jeg plutselig blir gravid. Så hvis det går bra at jeg slutter i jobben min 30.juni og begynner i ny 1.august, så gjør jeg det. Hvis ikke må jeg jo bare bite tenna sammen og ta den ferien jeg får tildelt.
Arb.ledig husmor Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Om du har ny jobb fra 1.aug så går det nok bra, for det er de 6 av de siste 10mnd du må ha jobbet for å ha krav på foreldrepenger.. Nå er det jo 3 mnd til 1.aug, og så skal du gå gravid i 9 mnd tilsammen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå