Gå til innhold

Noen legesekretærer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang utdannelse er det, og trives dere? Greit betalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke det, men har tenkt tanken om å gå fra tannhelsesekretær til helsesekretær. Men ble frarådet det fordi det er vanskelig å få jobb, hvertfall faste stillinger.

Skrevet

Jeg er utdanna legesekretær, men holder på med sykepleierutdanning nå... Ufattelig vanskelig å få jobb som legesekretær!! Jeg ville aldri gjort det igjen iallefall! Ta heller påbygg og bli noe du får jobb i... :P

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har tatt helsesekretær på 1 1/2 år, og da var grunnkurs 1 år (som jeg hadde fra før) Vg 2 og vg 3 (gamle vk1 og 2) tok jeg på 6 mnd, inkl skiftestue og lab.

Nå var ikke det akkurat det du spurte om, men det er litt "bedre" enn legesekretær. Jeg fikk jobb dagen før siste eksamen, dritheldig!!! Det er absolutt ikke lett å få jobb, men jeg trives veldig da ;:)

Skrevet

Så hvis jeg skulle gått det samme så er det 2 års utdannelse totalt? Jeg har videregående skole fra før..Hva har du i lønn?

Skrevet

Jeg tok det på 1 år. Det var 2 kvelder i uka.

Men, har fra før utdannelsen aktivitør. Hadde en del psykologi og litt helse der, så det gjorde at jeg kom inn på helsesekretæren.

Jeg jobber på sykehus, fikk jobb da jeg var nettopp ferdig på skolen.

Tjener 305 000 i året, men vet at de som jobber privat tjener mer.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det går ann å ta hele løpet (alle 3 åra) på 6 mnd, om man går inn for det :o) Det er jo i utgangspunktet 3 skoleår, om man følger vanlig vgs. Hva slags vgs har du fra før, da?

Det er vanlig tariff, på 265tusen i begynnerlønn (tror jeg)

Skrevet

Allmennfag. Hvor i landet er utdanningen da, noe i Drammen? Fulltid skole da eller?

Skrevet

*humre* Forhåpentligvis tjener du mer enn 265 000 med autorisasjon Palmesus?

Skrevet

Hva er det å humre over?

Jeg er også sekretær, å man tjener ikke mer enn 265000 kr. i begynnerlønn. Selv med autorisasjon.

Syns det er mer tragisk enn morsomt. Broren min som har like lang utdannelse som meg, men han har et mannsdominert yrke å tjener en god del bedre enn meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...