Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har barn som har blitt påvist allergi så tidlig? gutten min har de siste dagene gnidd seg i øynene, noe han aldri gjør ellers, nyser litt å ser litt opphovnet ut rundt øynene.

skal bestille time til barnelegen hans, men bare lurte på om noen her har så små barn med allergi å om hvilke symptomer de hadde.

på forhånd takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal inn med guttungen til fastlegen neste uke for allergitesting..Men jeg ble litt skeptisk for jeg har tidligere hørt at barn under 2 år kan ikke testet med sånn (pirkee) test?Skjønner ikke helt hvordan de da skal gjøre det.

Han av min klør i øynene hoster og nyser og er mye blank i øynene.Han ble forkjølet så fort pollen slo inn og den har nå vart i 3 uker uten at legen kan finne noen annen årsak.

Hvordan skal de teste guttungen din?

Skrevet

nei jeg aner ikke. tenkte først over istad om det var allergi.

vet ikke om de kan teste så små barn heller.

Skrevet

Har testet mitt barn hos fastlegen nettopp. Da tok de en blodprøve. Har ikke fått svar enda da det ville ta en ukes tid. Det er ivertfall høysesong for bjørkepollen nå.

Skrevet

Det kan hende at dere som tester småbarn ikkje får utslag på noko men at ungen er allergisk for det. Det er 70% feilmargin på barn....

Eg skulle ha testa mine nå i vår men kutta det ut fordi det er bare hyl og skrik når dei ser legesenteret.....spes jenta mi og det er ho som er verst. Eg får allergi medisin av fastlegen min til ho fordi eg er ekstremt allergisk mot bjørk og mannen min er også allergisk mot bjørk og i fjor så var ho sjuke heile våren. Ho hadde RS i tilleg men blei behandla for augekatarr som eg seier at ho ikkje hadde, men kjempe med våg i augene om morgon og utilpass resten av dagen.

Eg fikk til slutt ut allergi medisin av ein lege, kom aldri til fastlegen min med ho i den perioden. Fastlegen min skriver ut medisinen til meg men på kvit resept også prøver eg meg litt fram med ho. Det har fungert veldig bra, også får eg lov til å gje ho av min Livostine hvis ho nyser veldig.

Testing gjer eg ikkje enda, ventar heller nokon år og ser det an.

Skrevet

Lillebror var 10 mnd når han ble prikktestet. De tok en og en test. Han var allergisk mot flere ting. Bl.a flere dyr.

Nå har han fått zyrtec mikstur og han er 20 mnd. Har ikke prøvd lenge nok til å se helt om det virker, men han gnir seg i øyene mindre så det kan jo virke sånn.

Er det pollenallergi du tenker på?

Vet ikke om alt dette er symtpomer, men sånn ble gutten min når det vårtes hos oss: sov ikke på nettene, gnei seg i øyene, kløe over hele kroppen. Og så nysing, snue og litt hosting ja.

Skal også være sagt at lillebror har astma, allergi og atopisk eksem. Men dette var nye symptomer når våren sprakk om du forstår.

Skrevet

han har astma også, å har hatt rs viruset da han var 4,5 mnd, å atter engang da han var 1 år og 4 mnd.

tenkte på pollenallergi ja. har ikke opplevd før slik han er nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...