Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Jeg gråter når jeg leser alt som er om lille Christoffer. Stefaren er gjennomført; han påtar seg nattevåk over gutten- som har sovet godt om nettene hele sitt liv. Overdose av en liten gutt? Grenser ikke det til narkolanging? Alt for å få den Styggen lengre bak lås og slå.. Når et lite lokalsamfunn som alltid tilsynelatende er så idyllisk, viser seg å være livsfarlig å bo i dersom man er ressurssvak. Og det må lille, nydelig Christoffer sies å være. Ingen- INGEN- tok ansvar for ham. Ikke foreldrene, ikke besteforeldrene, ikke naboer, skole, venner, kjente, sladrekjerringene på supern.. INGEN brydde seg om å hjelpe han.. Han døde i smerter i sin egen seng. påført av en såkalt omsorgsperson som dessverre fikk så altfor mye makt og ansvar for den lille gutten. Når ansiktet er så “ommøblert” at kameratene hans ikke kjenner han igjen- burde ikke NOEN varsle NOEN? Visste noen i det hele tatt hvordan denne nye loverboyen til mor var? Var det noen som hadde noe godt å si om han? Utrolig at han hadde så mye gjennomslagskraft når det gjaldt gutten etter forholdsvis kort tid.. Han fikk tidlig makt til å overta medisinering, legging ol. Og ikke minst bestemme om Christoffer skulle få være med i møter som omfattet han selv.. Så spør jeg meg? Far. Hvor er Christoffers biologiske far? Det hjalp den lille, mishandlede gutten forsvinnende lite om far sørger NÅ? Hva gjorde han for å kjempe på guttens vegne når mor nektet han (garantert reggisert av stefar) å se sønnen sin? Gikk han til advokat? Prøvde han å reise uanmeldt til mor for å hente gutten sin? Kanskje med hjelp fra kamerater, politi eller barnevern? For det skal endel til å miste forekdreretten her tillands. Det ligger noe bak om han er nektet samvær av offentlige instanser. Jeg mener; Dersom han da “bare har hørt mor” nekte samvær, så vet da vi som har barn at vi HVERTFALL DA hadde kjempet for barnet vårt med nebb og klør- om vi hadde mistanke om noe?? Stakkars Christoffer. Jeg gråter med deg. Jeg kjenner smerten din. Og er så glad du endelig har funnet fred. Du fortjente noe langt bedre enn det du fikk!! Hvil i fred!!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Nettopp. Mange skulle sittet på den tiltalebenken. Mange tause her er skyldige! Mange som sitter der og tror seg så fordømt uskyldige. Jeg blir faktisk kvalm av denne saken! Dritkvalm. Får lyst til å kaste opp faktisk.
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Mine tårer i øyekroken hjelper lite for Christoffer nå:-(
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 "- Har aldri vært i tvil om at han er uskyldig TØNSBERG (Aftenposten.no): Moren til Christoffer (8) vil holde sammen med stefaren (36), selv om han blir dømt for guttens død. " Jeg blir rett og slett ordentlig kvalm!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Jeg blir kvalm av hele historien. Et barn som blir mishandlet i månedsvis uten at noen GJØR noe. Jeg kan ikke begripe det. Bare at det er klart. Christoffer er ikke den eneste. Nå, akkurat NÅ, ligger det barn i senga si og er blitt mishandlet ikveld. For en syk verden.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Noe av det sykeste er måten han gorde dette på; han har jo for faen PLANLAGT å slå og mishandle gutten i lengre tid, for at det skal SE UT SOM om han har gjort det selv- "selvskading pga ADHD"... Han kunne jo ikke bare plutselig slått i hjel en frisk gutt, da hadde han jo blitt gjennomskuet, så han piner den lille gutten, rett og slett torturerer ham- skreller av hud, knusningsskader osv.. I lang tid, slik at det blir åpenbart for alle at han har et "selvskadingsproblem" selv om ALLE normale mennesker forstår at en liten gutt ikek for alt i verden kan klare å påføre seg selv skader av slikt omfang!!!!!!!!!! DET er sykt det, han har først ødelagt gutten, fått ham til å lide- for å nå sitt mål; få han vekk.. Han hadde jo fortalt et vitne at de ville ha det bedre uten christoffer.. ÅÅÅhh, det gjør så VONDT å tenke på hvor livredd han må ha vært, hvor vondt han må ha hatt. Og det gjør meg så SINT å tenke på den faens ondskapsfulle jævelen av en stefar den lille gutten var så uheldig å få. Hadde jeg fått denne mannen foran meg tror jeg jeg ville vært i stand til å utøve blind og hensynsløs grov vold...
Miss Misantrop Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 Det er forferdelig, og det blir spennende å følge utfallet av rettssaken. Håper virkelig han mishandler sitt nye barn, hvis han skal sone i 6 år kommer han ut igjen om trent når sønnen er på samme alder med Christoffer. Bekymringsfullt. Forhåpentligvis følger alle i lokalsamfunnet med, slik at det ikke skjer igjen.
Kjøttpølsa Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 Tragisk, tragisk sak. Men ærlig talt: "kjenner din smerte"?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Mange av dere her inne har blod på hendene. Ikke i denne saken, men i andre. Bare tenk riktig godt etter.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #11 Skrevet 28. april 2009 Synes veldig synd på den lille gutten, Tenk så redd han må ha vært når de som skulle passet på han er slemme/onde (eller unnvikende). Får så lyst til å redde denne lille gutten og kjenner avmakten ved at det er for sent. Håper denne historien er en tankevekker for mange. Vi må ikke være så redde for å vasle når vi ser at noen ikke er snille med de små eller frykter at det er tilfelle. Det er bedre å varsle en gang for mye enn en for lite. Også må vi ikke blindt tro på voksnes bortforklaringer (slik som flere har gjort i denne saken). Jeg synes også synd på de nærmeste som ikke grep inn. De må ha forferdelig vondt med seg selv. Og mammaen klamrer seg nok til at mannen er uskyldig. Hun kan ikke få det godt med seg selv om hun en dag våkner opp. Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men likegyldighet...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #12 Skrevet 28. april 2009 Kanskje, hvis dere hadde møtt gutten, at dere hadde tenkt tanker som "huff, for en vanskelig og krevende gutt. Glad det ikke er mitt ansvar å oppdra han". Vi har lett for å dømme når vi står utenfor. Iallefall når alt er over, og vi kan se ting som har skjedd, og det er "etterpå". Jeg forstår heller ikke hvorfor familien, vennene, helse og skolevesenet ikke grep inn på et mye tidligere tidspunkt, hvis alt som er sagt er sant. Kan han ha vært en krevende gutt? Og at det er grunnen til at ingen grep inn før det var for sent? Stefaren kommer ikke til å få det godt i fengselet. Det er en fattig trøst.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #13 Skrevet 29. april 2009 Kritikerern Kjøttpølsa er ute med de negative pølsene over tastaturet... Du skjønner; grunnen til at noen kanskje syns denne saken (og lignende saker) er så spesielle er kanskje fordi man har vært det barnet selv? Du er ikke i posisjon til å kritisere hvemsomhelst, nårsomhelst.. Hilsen HI, som vet hvordan tortur og mishandling fra en omsorgsperson oppleves. Både fysisk og psykisk. (og beklager hvis det plaget Dem at noe som ikke passet Dem havnet foran dine øyne)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 29. april 2009 #14 Skrevet 29. april 2009 Uff ja, stakkars lille gutten ( Jeg begynner å gråte av å tenke på ham jeg, over smertene og sorgen han må ha følt, og blir eitrende sinna på de som har oversett ham.
Kjøttpølsa Skrevet 29. april 2009 #15 Skrevet 29. april 2009 Du har ikke vært i hans sko, du har din historie og gutten sin. Du kan umulig kjent hans smerte. Det går ikke det. Det kalles logikk. "Du kan tenke deg hvordan han har hatt det" Hvor er jeg negativ?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #16 Skrevet 29. april 2009 Nei, Kjøttpølsa. Jeg oppfatter deg også som negativ. Har du noen TANKER om Christoffer, eller skal du bruke mange innlegg på å prøve iherdig å få det siste ordet?? Har tilgode å se et hyggelig, oppriktig, godt formulert innlegg fra deg. Ta deg en vaksinedebatt eller noe ...
Kjøttpølsa Skrevet 29. april 2009 #17 Skrevet 29. april 2009 Hva du har tilgode er meg trillende likegyldig og ikke kast bort tiden på å prate deg bort fra et dumt utsagn.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #18 Skrevet 29. april 2009 Det kommer en rekke måkeskrik fra deg, kjøttpølsa. Hvis jeg ikke viste bedre ville jeg sagt du skulle ut å sanke bær.
Kjøttpølsa Skrevet 29. april 2009 #19 Skrevet 29. april 2009 Off....da, å sanke danglebær mellom beina dine er noe jeg ikke ville ha gjort med munnbind og knipetang en gang. Men lykke til med søket ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå