ApriIbaby Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Er så lei kritikk fra besteforeldre om at vi er for strenge..... Er vi det?? eller er de de som ser alt med "besteforeldrebriller"? De synes ikke 4 åringen vår fårlov "til noe", vi synes han får lov til ganske mye, men at vi må ha regler. Dagens case: Vi trener på å la han leke utenfor huset her alene mens vi er inne og føler med i vinduet hvert 5. min Avtalen er at han kun skal være på vår tomt ( vi har gått opp grensen med han). Hvis han vil gå noe annet sted skal han komme og spørre oss. Når han har kommet og spurt om han kan få gå til den eller den naboen har han fått lov til det i belønning for å spørre. Avtalen er da at han skal komme rett tilbake hit når han er ferdig med å leke med barna der, og at han ikke får gå videre derfra uten å spørre oss først. I dag var han plutselig borte og vi måtte ut for å ete. da var han gått til en nabo bortenfor en nabo. Jeg sa han hadde brutt avtalen og at han derfor måtte bli med inn hjemme og at han ikke fikk være mer ute alene i dag fordi han ikke hadde spurt før han gikk. Både han og besteforeldre protesterte. Nice..... Vel, det ble som jeg sa, men: Er det for strengt? Hvordan skal vi lære han dette da?? Jeg ønsker ærlige tilbakemeldinger, er ikke på jalkt etter støtteerklæringer....bare sunt å være litt selvransakende tror jeg
Mrs. Bouquet Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Syns det hørtes akkurat passelig strengt ut.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Jeg ville gjort akkurat det samme.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Synes også at du er akkurat passe streng. En konsekvens som er helt i tråd med hva han har gjort galt. Dette er nok akkurat noe i den banen vi ville ha løst dette på også.
Gjest Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Synes det er fornuftige grenser du setter for din gutt der jeg! Følg din egen intuisjon ja, besteforeldre har en tendens til å "glemme" hva de selv gjorde i oppdragelsen har jeg merket...
klg,2 boys now:) Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 sliter med akkurat samme selv.4åringen vår har vært alene på platten,altså rett utenfor vinduene våre,alene ei stund nå.men nå har han fått seg kompis som bor 2 hus oppenfor.kjempe fint det å ikke noe problem at han ble med ditt å lekte i hagen.fikk beskjed om å bare være ute.så jeg satt ute å hørte de.men plustselig ser jeg han andre gutten "lurer"han med seg oppover veien.jeg roper etter de,men de hørte meg ikke.så jeg pakket lillemann(5mnd) i vogna å går etter.møtter foreldrene hans på veien å sa at de bare gikk,men at jeg var på vei etter.da fnyser faren til meg å sier ja men de er bare oppi veien der..ganske langt fra oss å det kjører biler her.følte meg som en overnervøs mor.men tenke at faen å det er min sønn. veldig tydelig at denne andre gutten ikke har noe regler og ingen som følger med..huff..dette er vanskelig.. så for å svare deg synes absolutt ikke du er streng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå