Gå til innhold

Trenger tips til yrker jenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt betalt yrke der det er lett og få jobb, men samtidig ikke for lang utdannelse....

Tenkte benytte meg av sjansen nå som jeg er alene og mottar overganstønad.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker yrket mitt! Er flyger. Det er nok ikke akkurat lett å få jobb- men det er ikke umulig heller. Det er en kort utdannelse, etter ca 2-3 år er du klar til å begynne i mindre selskaper. Lykke til med valget ditt.

Skrevet

En del ingeniøryrker er ganske ettertraktede, og det er spådd mangel på ingeniører framover så arbeidsmarkedet bør holde seg bra for oss. Se tu.no, der ligger det en del statistikk :-)

Skrevet

Det viktigste er at du utdanner deg noe du interesserer deg veldig for og ikke tar den lettvinte løsningen. Da kan du fort ende opp med å mistrives og dermed må ta en utdannelse på nytt (snakker fra egen erfaring)

FLygelederutdanningen er kort og godt betalt og de trenger nok folk i dette yrket. Men det stilles strenge krav til deg. Du må være fleksibel, ha god koordinasjonsevne, godt syn og takle stress meget bra.

Ellers er det fengselsbetjentyrket, hvor utdanningen er 2-årig med lønn. Ene året jobber du kun i praksis (med litt teori), andre året er bare teori.

Det er kanskje ikke verdens beste lønn (ca 350000-400000 i året inkl. tillegg), men du slipper studielån og det er stort behov for fengselsbetjenter. Men dette avhenger også at du kan flytte litt på deg, hvis du ikke bor i nærheten av et fengsel.

Det samme gjelder tollerskolen og jernbarne/lokførerskolen. Tror de er 2-årig de også, med lønn.

Men tenk virkelig i gjennom hva som interesserer deg, gjør du noe du brenner for kan du gjøre det stort og da vil nok muligens pengene komme strømmende etterhvert ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...