3SmåGull Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Bekymrer meg ettersom jeg ikke kjenner liv.... Er i uke 22... Skal sies at jeg har/hadde endel kilo for mye før jeg ble gravid... Noen med erfaringer??
Artica Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Kanskje du har morkaken foran på magen, da tar det litt lengre tid før man kjenner liv. Om du er førstegangs fødende så tar det også lengre tid før man kjenner spark. Spis sukker før du legger deg, og kjenn etter i kveld. Kanskje du vil klare å kjenne små spark:)
3SmåGull Skrevet 28. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2009 Tusen takk for tips!! Jeg har ikke foranliggende morkake, så det er ikke grunnen. Første ultralyd (uke 13) var det veldig mye aktivitet, men i uke 20 var junior mye mer rolig... Håper på "snill" unge, hehe... Men jeg blir så utålmodig når jeg prøver å kjenne etter liv... Vil liksom at det skal sparke med en gang... Takk for tipset ditt... Jeg får vel smøre meg med tålmodighet...
Artica Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Jeg er i uke 19, og kjenner mye liv nå. Jeg tror ikke at jeg kommer til å få en rolig unge. Har vært på en del ul, og hver gang sier de at dette er en aktiv liten krabat. Var vanskelig for legen å ta skikkelige bilder fordi tassen var så aktiv. Jeg venter nr 4, lettere da å kjenne igjen spark. Det er så individuelt for når man kjenner spark, men de kommer:) Er mange som ikke kjenner noe før i 24 uke, så tålmodighet er godt å ha:)
1gang09 Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 men har du prøvd med cola og noe søtt? da pleier det og bli liv der:)
ble_mamma_6august 09 Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 du kan prøve å drikke noe sukkerholdig før du legger deg. Så kan du erte baby litt, men å skye ligg her å der med hendene din Legg gjerne en hånd på hver side, dult litt å vent
25 år gammel mamma Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Hei I mitt forrige svangerskap merket jeg liv veeeldig sent. Husker ikke hvilket ukenr. det var,men jeg fødte 30.januar og kjente første livstegnet i sept/oktober og det er vel ingen regel å kjenne liv hver dag før i uke 27-28. Jeg hadde morkaka på framveggen(magen) og JM informerte på ordinær UL at jeg ville ikke kjenne liv så tidlig som andre pga. dette. Men hvis du er bekymret er det ikke godt,så jeg hadde vel ringt å hørt på føden eller doktoren jeg da... Lykke til,men det er nok en grunn til du ikke merker noe enda.. Klem til deg
lennia Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Hei. Du må prøve å ikke bekymre deg. Det gjorde jeg også. Men plutselig var det liv der. uke 22 - 23 tror jeg. Er nå 26+4.
Oslojenta79 Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 I forrige svangerskap kjente jeg ikke noe før i uke 24,så ikke vær engstelig! Har ei flott jente på 3 år idag.Er nå i uke 17,og kjenner ingenting enda.Stresser ikke for det,selv om dette er nr2,og jeg "vissnok" skal kjenne aktivitet tidligere...
Juni prinsesse Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Ingen grunn til bekymring, men du kan prøve å legge deg på magen og se om det hjelper. Sitt gjerne også fremoverbøyd, da du da gir litt mindre rom for bevegelse. Hvis du legger deg oppå fars bare mage, så kjenner han det også bedre enn om han legger hånden oppå. Småen har så mye plass til å boltre seg der inne, så dermed tar han ikke alltid borti magen, selv om han spreller rundt. Men jeg vet at Trulte blir spinnvill når jeg spiser is, spesielt vannis, så det kan også prøves ) Men bare vent, plutselig så står magen din i alle retninger... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå