AccidentalMum Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Har gått til anskaffelse av brettebleier og tilbehør på Bånsull. Men: Hvor mye rispapir skal en legge i hver bleie? Hvor ofte skifter dere dem? Jeg har skiftet mer enn en gang i timen nå fordi alt har blitt tisset ut (inkl klær) så jeg gjør nok noe feil. Hva gjør dere om natten? Noe ekstra? Vanlige bleier er jo helt gjennomtisset om morgenen så er litt bekymret for hvordan tøybleiene vil se ut da. Må brillebuksene vaskes med lanolin FØR man bruker dem eller er det noe man må gjøre etterhvert (kanskje derfor det bøe så vått?)? hjelp mottas med mange takk!!
AccidentalMum Skrevet 28. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 28. april 2009 Ok, det var femte antrekket, jeg kapitulerer og går ned og kjøper plastbleier.
AccidentalMum Skrevet 28. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2009 Beklager på forhånd for ordvalget. men dette var noe jævla dritt! Helvetes merarbeid; en full vask på en dag vs en i uken som er vanlig, i tillegg til de ekstra vaskene med bleier: miljøvennlig-meg-i-rompa.
Gjest Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Har du hatt sperrelag på dette? Dvs ullbukse eller PUL-trekk? Om du berre har hatt brillebukser og brettebleie så er det ikkje tett i det heile tatt. Og då kan eg godt forstå at du ikkje gidder meir;)
AccidentalMum Skrevet 28. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2009 Hm? Ja, ullbukse... med lanolin i. Men den holder ikke noe inne. Nå er jeg forvirret, hvordan ser en forskjell på brillebukser og ullbukse?
AccidentalMum Skrevet 28. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2009 Men takk for svar på tross av det umodne innspillet mitt over!
Gjest Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Brillebukse er av bomull, mens ullbukse er av ull:p Ullbukse:https://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterprise%20Portal/CITP_EPCSSItemDescription.aspx?WTID=939&WREC=43727713723&WKEY=[65534%3a43727713723] Brillebukse: https://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterprise%20Portal/CITP_EPCSSItemDescription.aspx?WTID=939&WREC=43728066488&WKEY=[65534%3a43728066488] Det kan jo vere at det er lommebleier eller altiett som er det beste for barnet ditt, nokon gonger så treffer ein ikkje på første forsøk. Kor gammel er h*n? Forøvrig har eg også hatt nokon slike utrop eg også, og vi er nok ikkje dei eineste. Men ikkje gje opp! Send PM så kan du få msnen min:)
AccidentalMum Skrevet 28. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2009 Aha! Da er det altså ullbukser jeg har:) (jepp, av ull ja) Er det meningen at jeg skal ha noe imellom brettebleien og ullbleien altså? Fikk ikke med meg dette da de gikk gjennom på butikken:(
sakina Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 Hei.Ullbuksene må nok trutne litt. De må bli våte og toves av seg selv før de holder helt tett. Synes ikke de behøver å bli våt så mange ganger før de holder.Har god erfaring med både brettebleier , popolinos og hampbleier ,og har brukt det både på gutter og jenter uten at de væter seg ut.(er 5 barns mor og har brukt tøybleier på alle.)Vet ikke hvor gml. babyen din er,men er den liten må du passe på at brettebleiene ikke er helt åpne rundt låret.Lykke til.
sakina Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Du hadde flere spørsmål .Ris papir brukes når babyen er over på fast føde,og jeg pleier å bruke 2 ark inne i bleia.Brillebuksene er som regel av bomull og skal ikke tilsettes lanolin,som er ullfett.Det tilsettes ullplagg,helst plagg av ren ull.Noen ullplagginneholder lanolin,da er dette gjerne opplyst,om ullbuksene dine ikke er det må de tilsettes dette før bruk.
Emblaa Skrevet 29. april 2009 #11 Skrevet 29. april 2009 Høres ut som du kanskje ikke fikk god nok veiledning av Bånsull? Ser av profilen din at gutten din er ganske stor, så vet ikke om du fikk beskjed om at du må ha innlegg i brettebleiene? Dersom du ikke har noen spesielle innlegg, så kan du fint bruke en halv brettebleie, eller en vanlig vaskeklut. Det er gutt du har, ikke sant? Da legger du vaskekluten kun i tisseområdet. Mange erfarer at formsydde bleier eller lommebleier funker bedre til unger som er over et halvt år gamle, da de ofte suger bedre og man kan lettere putte inn det antallet innlegg man trenger ettersom hvor ofte man har anledning til å skifte. Når unger blir over et halvt år gamle, så er det få som kan bruke brettebleier uten flere innlegg inni. De beste innleggene lages av bambus (som suger 50 % mer væske enn bomull) og hamp (som suger seinere opp, men som også suger godt). Mange legger bambusinnlegg (stoffet kjennes ofte ut som håndduk) nærmest huden og så hampinnlegg under der, for da får du to lag som suger på litt ulik måte, og det funker ofte fint. Dersom det er denne hvite ullbuksa fra Disana (eller tilsvarende) du har, så er den satt inn med bittelitt lanolin, men trenger ofte flere ullkurer før buksa holder tett. Brettemetoden har også noe å si for hvor tett det holder. De fleste sverger til konvoluttbretten, mens Bånsull og Nøstebarn ofte anbefaler trekantbretten, en brettemetode som ikke funker så godt på større barn. Bruker du snappi til å feste brettebleien med (en bleieklips-dings i plast)? Den funker ofte bra for å få bleia tett rundt lårene. Du må gjerne sende meg en privat melding, så kan jeg eventuelt hjelpe deg med det du måtte lure på over msn. Ikke gi opp, jeg tror bare du har fått litt mangelfull hjelp av Bånsull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå