Gå til innhold

Nå orker jeg snart ikke mer!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er det samme hver eneste ettermiddag/kveld. Nå har han fått mat, fått rapa skikkelig og ren i fin i bleia/stumpen.. Alikevel så gråter han.. ingen ting som hjelper! Har gått en tur i vogna, gått med han i armene, lagt han i senga, alt som vanligvis hjelper på dagen..

Og det rare er at det er HVER dag ved fem tida, skjønner ingenting... Vet ikke en gang hvorfor jeg skriver det her en gang, må vel bare skrive det av meg.. Blir gal av konstant gråting!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kolikk? Lutfsmerter?

Hvor gammel er bebisen?

Her hjeper noen ting; Varmeflaske på magen eller et bad i godt, lunka vann.. (De tåler noen grader varmere enn 37 grader).

Ellers så hjalp akupunktur, og en venninne av meg prøvde healing med godt resultat.. :o)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ungen har trolig kolikk. Les om det, lær, be om avlastning om du har mulighet, kontakt lege og kiropraktor.

Skrevet

Han er to mnd gammel.. Jammen hvis han har kolikk så hvorfor gråter han kun ved fem seks tida da? Har tenkt på at det kan være det skjønner du, men skjønner ikke hvorfor det bare er en tid på døgnet liksom..

Har prøvd å bade han, da bare gråt han enda mer.. Har ikke prøvd varmeflaske da, skal prøve det..

Skrevet

Det er ikke uvanlig at de begynner å gråte til samme tid hver dag.

Husk at selv om babyen ikke oppfyller alle kriterier for kolikk, så kan du allikvel ha god hjelp fra kiropraktor/manuell terapeut/Osteopat.

Skrevet

Min sønn hadde kolikk. Han begynte alltid å gråte i fire,fem tiden på ettermiddag, og langt utover kvelden. Sov litt så mer hyl og vræl, phu det var slitsomt.

Skrevet

Vet du, "alle" babyer har i den tiden det de eldre, kloke kaller "roteperioden".. Det er helt normalt. Hør gjerne med helsestasjonen om du er bekymret.

Husker selv at jeg gruet meg til den tiden hver dag (varte en god stund også var det plutselig over) Alle mine fire har vært igjennom den tiden.

Babyen vil gjerne ha pupp ofte, sutrer (uansett om man så står på hodet) og er urolig. Ingenting ser ut til å hjelpe..

Min bestemor og svigermor kaller det "roteperioden". Da går man gjerne rundt med en skrikebaby på armen og har lyst til å hyyyle selv etterhvert. Babyen trenger ofte å avreagere litt etter en lang dag, hvor den gjerne har vært harmonisk og rolig.

Trøst deg med at det går over før baby blir fire måneder og at det egentlig ikke er så lenge perioden varer.. Det bare føles som om det aldri tar slutt når man er midt oppe i det. Kanskje lurt å finne noen som kan bære og avlaste litt for deg? Jeg var heldig å ha svigermor som gjerne ville hjelpe.

Skrevet

gå til en manuellterapeut å sjekk for sikkerhetskyld om det ikke er noe i nakken...

er det kolikk gråter han i mer enn 3 timer trolig ganske sammenhengende. gråter han til samme tid hver dag kan det være kolikk. men han skal vel egentlig ikke få kolikk etter 2 mnd, men har det vart siden han var 1-3 uker kan det være det.

eller fikk du antibiotik under svangerskpet? dette kan ha virket inn på tarmbakteriene til babyen.

vi hadde kolikkbarn som gråt fra 15 -23 hver dag i 4 mnd, og etter dette var han også hysterisk ved 17 tiden. men da var han bare så sliten og trøtt at han var klar for natten. det gikk ikke ann å få han til å sove mer på dagen så han ble litt mer utholdene på kvelden. dette varte ganske lenge også..

så dette kan være så mye. men iallefall ville jeg sjekket med en manuellterapeut, det er gratis også!

så kan du iallefall utelukke noen fysiske vondter.

lykke til!

Skrevet

Høres ut som overtrøtthet. Alle mine tre har vært sånn på ettermiddagene.

En dupp på 15 min gjør underverker for en liten utslitt baby som mottar så mange inntrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...