firemerkersmør Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Til nr 1 valgte vi A-laget blandt venner og familie som faddere (4 stk). Til nr 2 vurderer vi veldig hva vi skal gjøre. -skal vi velge de samme fadderne som til nr 1 -skal vi velge B-laget blandt venner og familie. Selv er jeg ikke helt komfortabel med dette. De er venner vi har hatt lenge, men har ikke så mye kontakt med nå, men ser de 4-6 ganger i året. -skal vi velge 2 nye venner, og 2 fra B-laget av familie og venner. De 2 nye vennene våre (naboer) har vi bare kjent ca 1 år, men vi har vært på flere middager og kaffebesøk hos de, og er ofte sammen på dagen ettersom vi har barn som er nesten like gamle. De er veldig like oss, og har mye av de samme verdiene som vi har (dette synes jeg er litt viktig på faddere) Jeg har mest lyst til å bruke de nye vennene våre, men er litt usikker på om de er for nye? Bør man bruke gamle venner til sånt? Vil jo gjerne at barnet skal ha kontakt med fadderne sine oppover, og det er større sannsynlghet for dette med naboene. Forventer ikke all verdens av fadderne. Mest at de er voksenpersoner som "ser" barnet, og snakker med han. Dette tror jeg naboene kan gjøre best.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 De fleste æ vet om har ingen kontakt me guforeldran sine i voksen alder, å d va goe venna av foreldran på den tia d va aktuelt å velge. Så kanskje man ikke kan vite kordan d blir i framtida? Men helt klart at d e større sjanse for at guforeldran stille opp når det enten e nær familie eller venna dokker ser mye til :-) Men æ for min del ville valgt samme guforeldra til alle barna mine, men d e kanskje egentlig litt teit? For om d sku skje nåt me dæ å bf så e d vell ikke guforeldran som ska adoptere ungan dine? Dm ska vell følge ungan opp gjennom livet å støtte og lære dm om bibeln? Som idag betyr etikk og moral? :-) Vi ska ha navnefest og dermed ikke faddera, men har spurt søstra mi og mann hennes om dem vil adoptere gutten og evnt de neste barna våres om d sku skje åss nåt. Dm sa ja :-) E de beste æ kunne tenkt mæ sku gi barnet mitt en go oppvekst, å dm har unga sjøl som ikke e altfor langt fra i alder. Så når mann min kommer hjem fra Afghanistan ska vi på advokatkontoret og skrive testamente på d :-) D e selvfølgelig ekstremt liten sjanse for at d ska bli nødvendig, men man vet aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå