Gå til innhold

sluttatest. skal den innholde noe mer en dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(bedriftens navn)

XX har vært ansatt, som medarbeider ved vår bedrift fra x til x , i en 100 % stilling.

undertegnede kan kontaktes for referangser

(navn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel vanlig at det skal stå i hvilken stilling man har vært ansatt hvis det er mulig, feks xx har vært ansatt hos oss som sekretær/butikkmedarbeider/daglig leder/ sykepleier el. Det kan også stå kort hvilke arbeidsoppgaver man har hatt.

Skrevet

oki, da skal jeg sette på det. prøver og skrive en troverdig sluttatest til meg selv som Xsjefen skal skrive under... hehe

Skrevet

jeg liker sluttatester som forteller noe om at en har gjort en god jobb, gode egenskaper.... osv.

Jeg føler at hvis ikke noe av d er nevnt så er de kanskje så ikke fornøyd med jobben som er blitt gjort.

Skrevet

ja helt enig i det, men jeg kan ikke skryte av meg selv og be sjefen skrive under etter på... hehe

Skrevet

nei, den blir værre. men så er d nå ikke så vanlig å skrive den selv heller da :)

Nå vet ikke jeg grunnen men synes d er ganske udugelig gjort å be deg skrive den selv.....

Skrevet

det er bare fordi hun ikke er noe data menneske og ikke liker sånne formelle ting. så jeg sa jeg kunne gjøre det. men jeg kan jo bare ringe og spøre om hun har noe fint som jeg kan skrive på. for jeg vet at hun var fornøyd med meg. vi er jo venner den dag i dag og finner ofte på ting sammen, og hun hadde ansatt meg på flekken. men det føles ikke så greit og ringe og spøre heller... hehe.. men det er ikke fryktlig nøye i grunn.

Skrevet

okey da så :D

Skrevet

Og så kan det gjerne stå at du sluttet etter eget ønske for å søke nye utfordringer, eller noe i den duren.

Skrevet

ja det kan det jo stå :)

Skrevet

hehe... nei ikke sant... hihi..

Skrevet

Det skal ikke stå at du har gjort en god jobb etc, pga kjennskap med sjefen og annet kan virke som en fordel. De som ansetter ser ikke forskjell på en attest med godt utført jobb/ helt plain. Derfor det refereres til referanser......

Skrevet

ja har bare tenkt og la den være plain. for det blir feil så lenge jeg skriver den selv. og jeg vil ikke ringe og be om noe fint. alle de andre atestene mine er mer personlige så om de bryr seg om det så står det jo på flere andre at jeg har gjort en god jobb.

Skrevet

Tror det skal stå hvor lenge ansatt og hva slags stilling. Forøvrig kun det du skriver. Noen skriver av prinsipp ikke lengre attester og det er jo bra at vedkommende kan kontaktes som referanse (det er det ikke krav til)

Skrevet

det er en standar sluttatest som jeg skal ha, og det er de vel egentlig pliktet til å gi. men jeg forstår godt at store bedrifter ikke kan sitte å skrive ut personlige sluttatester til alle. enkelte steder har jo opp til 500 på sommerjobb bare.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...