Gå til innhold

Hvordan er matlysten deres?


Vasha

Anbefalte innlegg

Er det andre enn meg som sliter med dårlig matlyst? Har termin i slutten av oktober, så jeg er ikke lenger på vei enn ca 14 uker. Er ikke kvalmen lenger, men eier ikke matlyst. Har ikke lyst på noenting, verken mat, frukt, snop eller noe annet. Synes det er litt rart, for i sist svangerskap gjorde jeg omtrent ikke annet enn å spise. La på meg ca 20 kilo da, og nå har jeg gått ned ca 2 kilo i dette. Er det normalt??

 

Noen som har erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 16+3 å har heller ingen matlyst, spiser nesten ingenting i forhold til hva jeg spiser normalt. Jeg elsker egentlig snop, nå frister det ingenting. Jeg har gått ned 5 kg, og legen har ikke sagt noenting på det så tror ikke det gjør noe :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også 16+3, og matlysten er bedre enn hva den var for noen uker tilbake. Da ville jeg ikke ha noe som helst, selv om magen skrek etter mat. Nå kan jeg spise mer, men jeg glemmer det ofte av fordi jeg blir ikke direkte sulten. Akkurat nå lager jeg meg kveldsmat, det var min samboer som måtte minne meg på det, og nå kjenner jeg at jeg egentlig ikke har lyst på, selv om jeg nesten ikke har spist noe særlig idag.

 

Har gått ned noen kg pga av det. jeg sliter også med å få i meg nok væske. Hvis jeg starter dagen med å drikke vann, så får jeg brekninger eller så kaster jeg opp. Så jeg må drikke appelsinjuice for å få i meg nok væske.

 

Nei, det er mange rare symtomer ute og går. Noen kaster opp, noen spiser masse for å døyve kvalme, noen føler ulvehunger og noen har rett og slett ikke matlyst.... ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser og spiser og spiser....nam nam mat!! Går mest i frokostblanding, brødskiver, frukt og agurk....men mat har jeg klart å spise heletiden utenom 2 uker hvor jeg hadde syyyke magesmerter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nesten litt sjalu på deg jeg..

er 16 uker og må fortsatt småspise hele dagen for ikke å bli uvell... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 16,2 nå og har akkurat samme problemet om deg...jeg har ei jente på 3 år,men hadde ikke det problemet den gangen..merkelige greier! trdde matlysten ville komme tilbake når kvalmen ga seg,men d hente ikke..hehe...vi får bare prøve å tvinge i oss d vi kan for det er viktig at du har litt mat i kroppen...er tross allt flere en vi som skal ha næringen ;)

jeg spiser mye banan for det gir meg energi å er næringsrikt,men er jo med måte hvor mye banan man gidder i løpet av en dag..hehe-

 

lykke til videre,og håper maten kaller på oss snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 24 sept men er inne å titter her siden jeg teknisk sett kan føde i oktober...jeg hadde akkuratt samme "problem"...eide ikke matlyst fra uke 8 til bare for en uke siden...uke 20. Men nå kjenner jeg at den sakte men sikkert vender tilbake. Jeg har ikke lagt på meg et gram så langt men det kommer nok ja...kjenner jeg har lyst på milkshake nå foresten, noe som ikke passer så bra siden jeg er på jobb ... hehe...! som sagt, matlysten kommer nok igjen, men litt stress med å få i seg nok "byggesteiner" mens det står på ja... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer ikke å ikke spise i en periode lengre enn 1-2 timer. er 16 uker på vei. begynte å få sånne sultesmerter rundt uke 9 og da måtte jeg bare spise hele tiden. la på meg 2kg i løpet av de 2 siste ukene :P veide 57 før graviditeten, nå veier jeg 67. tror

dere er heldig som ikke har så veldig lyst på mat. kjenner det svi i magen når jeg er sulten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nå i uke 16, spiser nesten ingenting.. har ikke lyst på noe pålegg på skiva, så det er mest for å ha spist at jeg spiser. middag er det trått med... i dag lagde svigermor koteletter og tilbehør.. en liten potet og en liten kotelett som jeg ikke spiste opp...det var det...

forrige gang spiste jeg nesten alt jeg kom over, la på meg ca 14-15 kg, og forrige gang i uke 15 hadde jeg lagt på meg 6 kg, denne gang 2 kg..

så kanskje det ikke er så dumt å ikke ha matlyst likevel??? hehe

barnet tar til seg det barnet trenger, så det skal du ikke bekymre deg for.

jeg kan spise småting. en is, litt sjokolade, en bolle, litt kjeks.. men får meget fort nok av det meste...

 

sålenge det ikke går utover almenntilstanden til mor er det nok ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...