Gå til innhold

erfaring med Cerazette? (minipille)

Anbefalte innlegg

Gjest sånnkandetgå
Skrevet

Noen her som har brukt/bruker cerazette? Begynte i går, og lurer på deres erfaringer mhtbivirkninger osv. Og hva med sikkerhet mht graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg ble det litt for god prevensjon, sex-lysten forsvant fullstendig..

Ellers fungerte de godt en stund, men så begynte småblødningene, etter flere måneder hvor jeg småblødde litt hver eneste uke orket jeg ikke mer og sluttet.

Skrevet

Jeg blødde litt i starten, men etter en uke forsvant mensen helt. Det er vel det eneste positive jeg har erfart iallefall.

Sexlysten forsvant, la på meg flere kilo, ble et skikkelig hormontroll (var vel ikke langt unna skilsmisse.. hehe) og alt var egentlig bare kjipt.. Sluttet med de for en uke siden og er blitt mitt gamle jeg igjen.

Så nå prøver jeg å bestemme meg for hva jeg heller skal prøve.. Litt skeptisk til hormoner siden jeg fikk så mye bivirkninger, men har jo brukt vanlige p-piller i flere år før jeg ble gravid og da merket jeg ingenting..

Gjest sånnkandetgå
Skrevet

hm ja det var jo ikke spes bra erfaring.. Skal etter planen bruke det ca et år før vi skal prøve på baby. Hm.. Andre?

Gjest sånnkandetgå
Skrevet

huff.. hormontroll og vektøkning, ikke fristende.. Noen som har opplevd noe annet?.. Valgte cerazette for å slippe så mange bivirkninger, legen mente det var den beste sånn sett, men han er jo mann.. He he. Æsj altså. Lyst å droppe hele greia. Hvor lenge tar det før man merker "sine" bi-virkninger?

Skrevet

jeg hadde tatt to piller da jeg allerede begynte kjenne raseriet boble i meg OG begynte blø.... slutta etter to uker... da hadde jeg vært drittsur hver dag og blødd. ikke bare litt heller...

Skrevet

Går oxo på cerazette men bgynte kun for en uke siden da.. Merker at den har minka veldig på sexlysten og kjenner meg lett irritert.. Men jeg ammer og da, så legen mente den var best å gå på..

Gjest sånnkandetgå
Skrevet

he he huff a meg altså- bare dårlig erfaringer her jo. Jeg har vært SKIKKELIG irritert og sinna i dag (andre pille i dag) kan et virkelig være atden virker sånn allerede?? Hvis det er sånn det skal være slutter jeg blankt. :( Blæ. Kommer man i så fall fort tilbake i sitt gamle jeg igjen? (etter man evn slutter?..)

Gjest 5 andre
Skrevet

Gikk på den i nærmere ett år. Positiv erfaring.. :)

- Ikke redusert sexlyst

- Blødningene forsvant helt, helt uten småblødninger først

- Ingen vektøkning

- Gravid med en gang etter pilleslutt

Blir enten cerazette eller hormonspiral på meg når vesla er født.

Gjest 5 andre
Skrevet

Heller ingen endringer i humøret. Følte meg som meg selv :)

Gjest sånnkandetgå
Skrevet

takk det var godt å høre noe bra også! Da bestiller jeg et år uten bivirkninger og deretter rett på baby:)

Skrevet

husker bare at jeg blødde i lang tid... jeg la også på meg en del etter første sv.skap, men har tenkt at det kom av sjokoladen, ikke pilla.

jeg skal iallefall ikke begynne på den denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...