herola Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Jenta mi på 9 mnd spiser så lite. Har spist lite de 3-4 siste ukene, og det blir bare mindre og mindre. Den siste uka får jeg vanligvis i henne ca.1 1/2 brødskive, 1/4 porsjon grøt, noen skjeer middag og 1/2 banan + mm 2 ganger i døgnet og vann til maten. Hun ligger litt under gjennomsnittet i vekt, men er blid, aktiv, virker fornøyd og sover godt. Noen flere som har småspiste barn eller har noen råd?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Jenta mi har alltid vært liten og småspist, og ligger på den nederste vekt-percentilen (6,5 mnd). Nå spiser hun imidlertid to fulle grøtporsjoner per dag, et middagsglass, samt litt MME. Ikke så verst, men hun er fremdeles slank. Jeg har funnet ut at ved å spe på med litt sviskemos foran på skjea, spiser hun opp hele grøtporsjonen, eller evt fruktmos...Kan jo være verdt et forsøk, hvis du ikke allerede har prøvd det=)
*En rosa og en blå* Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Synes det ikke hørtes så lite ut, jeg... ;-P Jeg har også ei småspist lita tulle på 9 mnd. På en god dag så spiser hun: mm når hun våkner, mm før formiddagsluren, 1 beger fruktmos blandet med grøtpulver til lunsj, kanskje litt mm før ettermiddagsluren i 14-tiden, 1 porsjon grøt laget av 1 dl havremelk i 16/17-tiden og mm før hun legger seg i 18.30-tiden. Hun får også vann til maten, og så bruker hun å få litt juice eller saft mellom måltidene dersom hun er tørst. Jeg blander grøten med havremelk i stedet for vann, for da får grøten en litt "rundere" smak, og så har jo havremelken litt ekstra næring i seg. I tillegg så har jeg ca 1 ts rapsolje i grøten for å få den litt mer kaloririk. Vi bruker også kanel i grøten for smakens skyld. Tulla vår er 70,5 cm og 7300 g. Lita og spe, men veldig blid og veldig aktiv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå