Gå til innhold

Såaring til fellesbarn vs særkullsbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en sønn på 8 år. Har ikke spart så mye penger til han, da jeg ikke har altfor mye penger, men noe har jeg jo lagt av, fra feriepengene mine osv. Men, nå venter jeg og min samboer (han er ikke pappa til min sønn på 8) et barn om en mnd. Han er helt besatt på denne sparingen, og mener vi skal legge av 500 hver mnd til fellesbarnet. Jeg mener at dette blir urettferdig. Han har aldri lagt en krone på bøssa til stesønnen sin. Han sier han ikke er noe interessert i å spare til min sønn, det sårer meg litt. Dvs at min sønn ikke får like mye den dagen han er 18, som fellesbarnet vårt kommer til å få. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker som så at dersom ditt barn har en forelder til, så vil det kanskje ikke bli urettferdig likevel, dersom også den andre forelderen med familie sparer til ditt særkullsbarn.

Skrevet

De sparer ikke til han, har snakket med hans pappa om dette før:)

Skrevet

Her i huset får MINE barn likt, uavhengig av faren... Det skulle bare mangle mener jeg. Hadde han hatt barn, hadde vi jammen meg spart til den ungen også på helt lik linje! Heller mindre til alle enn mye til en!

Skrevet

Ikke sant, der er jeg helt enig med deg. Kjenner at samboeren min irriterer meg nå! Får ta en real prat med han om dette!

Hi.

Skrevet

Åhhhhhhhhr... kjenner jeg blir irritert på slikt! Selv om jeg verken har egne særkullsbarn, eller er særkullbarn selv. Jeg har bare ei datter og har bare to helsøsken selv. Men hvorfor i alle dager skal man gjøre forskjell på unger, de er tross alt bare unger alle sammen... og de fortjener det beste uansett om de er biologiske, stebarn, adopterte osv. osv. Spør om mannen din hadde likt å bli forskjellsbehandlet slik pga. at han har en annen pappa? Tenker pipa får en litt annen tone da... Og om det ikke går inn, så kan du jo si, "Javel, da sparer vi 500 kr til fellesbarnet, så sparer jeg 500 kr til særkullsbarnet, siden du skal være så vanvittig trangsynt!!"

Skrevet

Jeg har vært alene i mange år med sønnen min..og har forsøkt å spare litt til han. Har ikke hatt råd til 500 pr mnd, men 250. Hadde virkelig ønsket at pappaen hans kunne spare det samme, men han synes visst at bidrag holder...

Ser at vi sannsynligvis kommer til å ha råd å spare noe mer til neste, siden vi er to.. Men vi har i grunnen ikke snakket om dette.

Ville nok ikke krevd at mannen min skulle spare til stesønnen, men en burde jo ikke gjøre noen forskjell..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...