Gå til innhold

I`m back....and married:o)))))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var vår tre-uker lange drømmeferie over og vi har kommet hjem igjen til hverdagen som mann og kone (hi hi - fremdeles sprøtt å si det). Vi har hatt en helt fantastisk ferie og et helt vindunderlig bryllup. Vi var alle sammen triste da vi måtte dra hjem og kunne lett vært en mnd eller to til;o)

Vi leide/lånte to store hus i Lake Jovita (Golf og country club resort) rett utenfor Tampa i Florida. Jeg, min mann (hi, hi;o)), våre to barn, mamma, pappa, min søster og hennes samboer bodde i det ene (som hadde fire soverom og tre bad + stor stue og kjøkken + uteplass med basseng) og min manns familie (hans foreldre, søster med familie og bror + kone bodde i det andre. Vi hadde supre uteplasser med basseng og utegrill og i det hele tatt - det var bare luksus fra ende til annen og vi kunnhe ikke vært mer heldige med hvor vi bodde. Ungene bodde stort sett i bassenget og vi grillet hver kveld og hadde sitteplass til alle 17 ute. Vi hadde behagelige 26-35 grader mens vi var der og stort sett sol og pent vært.

Vi var en dag i Sea World (som ikke var så flott som jeg husker det...og ikke verdt de nesten 2000,- i inngangsbilletter for oss fire...), en dag med Tobias i Universal/fantisy Island - som absolutt var verdt de 3000,- i inngangspenger, for det var enda bedre enn jeg husket det! En dag i Disney (Magic Kingdom) som selvsagt var fantastisk, bortsett fra at det var altofor masse folk! Tobias storkoste seg og fikk se Mikke, Donald, Peter pan og alle de andre:o) Han var helt i hundre;o)

En dag var vi i Lowry Zoo i Tampa - som var en billig park å komme inn i (bare $25) men den var fantastisk bra! Anbefales hvis en tar turen til Florida.

Ellers var vi på Clearwater Beach (som nok er en av de flotteste strendene jeg har vært på, med helt klar hvit sand), på shopping (Outlet malls here we come!;o)) og slappet av der vi bodde. Dagene gikk altfor fort og nå sitter vi igjen med mange flotte minner og bilder.

Bryllupsdagen vår var bare fantastisk....til tross for endel små-problemer...dagen før avlyste frisøren og jeg stresset med å få tak i en ny. ikke så lett når en ikke vet hvor en skal henvende seg. Frisøren var en utenfor Disney, men jeg fikk ordnet en ny gjennom Disney som var kjempeflink og både jeg og min søster fikk ordnet håret og sminket oss og vi var begge to veldig fornøyd.

Milla spiste dårlig under hele oppholdet, og det kombinert med litt lite søvn gjorde at hun våknet natt til bryllupsdagen kl 3 og kastet opp resten av natten...det var ikke noe kjekt, å sitte oppe med en spyende ungen hele natten...men hun var ikke slapp eller syk ellers npå noen måte, så jeg skjønte at det ikke var omgangssyken. Hun spydde til ca halv syv, da sovnet hun og våknet helt fin noen timer senere! Hun var i god form resten av dagn (og ferien), selv om hun fremdeles spiste dårlig. Det gikk heldigvis bra, for jeg så for meg en ungen som spydde over hele seg med brudepikekjolen på...så alt i alt gikk det valdig bra;o)

Vi hadde som sagt kjempevær hele oppholdet....bortsett fra den dagen! Om morgenen var det tordenvær og regnet så kraftig at vi måtte stoppe inntil siden da vi kjørte til frisøren! Det gikk heldigvis fort over, men det var grått hele dagen (men varmt). Da jeg satt hos frisøren så jeg på nyhetene at det var varslet ekstremvær sør for Orlando og på kysten. Det var tornado-varsel store deler av området og visstnok endel ødeleggelser i Tampa pga uværet...men det merket vi heldigvis ikke noe til i Orlando. Det blåste endel og var noen byer, men vi hadde opphold når vi trengte det (bilder og til og fra limmoen). Det var jo typisk at vi får skikkelig "Bergens-vær" når vi reiser fra Bergen til Orlando for å gifte oss, he he....men tross alt var vi heldige og dagen var ellers fantastisk! Disney kan virkelig dette med å arrangere bryllup og vi hadde bryllupsplanleggeren vår med hele dagen og hun var fantastisk. Fotografen tok en million bilder og var veldig hyggelig og flink. Vi fikk fire dvd`er med ca 700 bilder på hver som vi har fått alle rettigheter til. Han var med oss i fire timer den dagen - og prislappen på det var bare $550, så det var jo en knall-pris! Bildene fikk vi en uke etter bryllupet.

Vi hadde middagen i en resturant som heter Californian Grill som ligger på toppen av The Contemparary Resort rett utenfor Magic Kingdom. Vi hadde leid et privat rom med utsikt rett mot slottet i Disney, så da fyrverkeriet startet i ti-tiden hadde vi full utsikt fra både rommet og ute på terassen. Det fyrverkeriet er noe av det flotteste jeg har sett og en hvilken som helst nyttårsaften jeg har sett kan ikke måle seg engang!

Vi hadde 7 retters meny med friterte potetkaker med gressøk og creme fraiche til å starte med. De var knallgode!

Forretten var Geitost ravioli med en slags tomatsaus til - også veldig godt. Etter det var det en kjempegod salat, så var det melon sorbet før hovedretten ble servert. Det var Indrefilet med bbq-saus og råstekte poteter, ovnsbakt laks med risotto og grillet kyllinbryst med en slags cous-cous til. Ble servert med grønnsaker. Desserten var diverse frisk frukt og til slutt var det bryllupskake servert med vanilje-is. Ungene hadde egne menyer med grønnsaker og dip til forrett, kyllingbryst, pommes frites og grønnsaker til hovedrett og mikke-mus is til dessert. Vi hadde også åpen bar. maten, drikken og servicen var fantastisk!

Det var mange flotte taler (selvsagt var min manns tale den beste;o)) og vi hadde en helt perfekt kveld.

Rart å være gift, men veldig deilig også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, det hørtes virkelig ut som et drømmebryllup!!

Kan jeg spørre hvordan dere fikk arrangert dette, og hva prisen sånn ca ble? Jeg har et ganske annet bryllup i vente i sommer, men jeg skal være forlover til en venninne som har litt løsere økonomiske tøyler enn meg, og noe ala dette høres ut som at det er skreddersydd for henne!

Skrevet

Det var virkelig et drømmebryllup:o) Vi brukte vel rundt 150 000 på alt sammen, dvs inkl reise og opphold, så det var ikke så ille;o) Selve bryllupet kom på rundt $8000, da - klær, frisør, fotograf og prest. (Var det vi betalte til Disney). Du kan få mer info på www.disneyweddings.com

Skrevet

Tusen takk for svar! Dette skal jeg sjekke ut.

Fortsett og kos deg som nygift :-) Skal bli deilig når all planlegginga er over!

Skrevet

Ja, jeg nyter nygift-tilværelsen...men savner faktisk å planlegge bryllupet, he he:o) Men nå begynner moroa med å se gjennom alle bilder og film og sånt, og det blir kjekt - for det var mye jeg følte jeg ikke fikk med meg den dagen;o)

Skrevet

Dette høres jo bare ut som en drøm! Og til den prisen! Hvor mange var dere i bryllupet?

Skrevet

Hvordan gikk det med deg da? For det var du som hadde spiseproblemer ikke sant? Hørtes ut som et ok bryllup, men tror nok at jeg heller hadde giftet meg her hjemme, og heller tatt bryllupsturen dit=)

Skrevet

Vi var 17 stykker tilsammen i bryllupet. Vi betalte ikke reise og opphold for dem da;o) En må jo også regne endel ekstra på park-inngang og handling også...vi har brukt endel penger på det;o/

Skrevet

Gikk ok med meg - men ferien ble nok endel roligere enn om jeg hadde vært frisk, men det tror jeg ikke noen hadde problemer med. Folk gjorde som de ville og hadde av og til forskjellige planer, så det gikk fint. Jeg trodde kanskje at ferien skulle klare å få meg ut av spise-rutinen min, men det var ikke så enkelt desverre...men jeg skal nok klare det;o/

Ja, jeg skjønner godt at ikke alle ville gjort det på samme måten som oss, men dette var helt midt i blinken for oss. Vi hadde ikke lyst på et tradisjonelt bryllup her hjemme. Vi har alltid snakket om å reise vekk med nærmeste familie, og dette var det perfekte stedet for oss:o) Det var mer enn ok, for å si det sånn;o) Vi hadde i tillegg hele familien med oss på bryllupsreisen og fikk dele den opplevelsen med de, og det var fantastisk! Hadde nok aldri blitt til at hele familien hadde reist vekk på den måten sammen hvis det ikke hadde vært for bryllupet - og det satt alle gjestene pris på - familiene våre kommer veldig godt overens og har hatt en opplevelse for livet:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...