MorStine+jente09 Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Er det bare jeg som føler meg ensom som gravid? Burde i grunn virkelig ikke klage, med tanke på at jeg har en kjempe flott samboer som er intr. i svangerskapet og det er jo helt supert. Men kunne så gjerne tenkt meg å ha noen å skikkelig snakke med om svangerskapet. Noen som forstår hva jeg mener og hva jeg gjennomgår og gidder å høre på det. Har fra før av få venninner og har ingen planer om å bli den som ikke kan snakke om noe annet enn graviditet og babygreier døgnet rundt. Blah, vanskelig å forklare...Men føler meg så alene, selv om jeg i grunn vet at jeg ikke er det. Vil bare ha noen å snakke om graviditet og babygreier med uten å føle at jeg "maser" og at de er like intr som meg.. Ble virkelig et syteinnlegg dette, men er godt å bare få det ut..
Kjærlighet <3 Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Jeg skjønner hva du mener... Når jeg gikk gravd med nummer en var det ingen rundt meg som ventet smått eller nettopp hadde fått. Vi var egentlig ganske bant de aller første som fikk baby :-) Så det var ganske ensomt. Med nummer to og tre ble det ikke likt, da var det fler som var kommet dit vi var. Men nå med nummer fire, føler jeg meg ensom igjen. Men det er ikke fordi det ikke er andre som er gravide. For det er det, MANGE til og med. Men mitt svangerskap er veldig annerledes denne gangen. Det er graviditeten etter å ha mistet en baby. Og alle de tankene en har da, alle følelsene er det veldig få som skjønner. Veldig få som egentlig i det hele tatt kan tenke seg til at dette er veldig annerledes og skummelt... At vi ikke lengre tar det som en selvfølge at den lille i magen skal få være med oss hjem.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Jeg kjenner litt på den der noen ganger. Nå er jeg heldig og har flere venninner som er gravide, men enten bor de langt unna eller så sees vi ikke så spesielt ofte likevel, rart med det. Jeg flytta dit jeg bor nå for ca 4 år siden for å gå på skole, og når skolen var ferdig i sommer så flytta mesteparten av de jeg kjente til andre steder. Familien min bor 8 timer unna med bil... så det som bekymrer meg en god del er tida etter fødselen. Jeg jobber som vikar så hopper rundt fra sted til sted så vanskelig å stifte noen nære vennskap der. De fleste jeg henger med her jeg bor er enten ikke i samme "fase" som meg i livet eller de er egentlig sambos kompiser (veldig koselige de fleste altså, men ikke helt de jeg snakker med om sånne ting...). Så jeg lurer litt på hvor ensom jeg vil bli etter fødselen. Kommer jo til å henge meg med på trimgrupper, spedbarnsgrupper etc feks i regi av helsestasjonen, DNT osv, men.... Jeg gleder meg masse til å gå hjemme et år, men håper jeg ikke blir for ensom. Får prøve å reise litt rundt og besøke folk, men vil jo ikke være for lenge borte hjemmefra heller, har jo en samboer som har lyst til å være sammen med ungen sin!
MorStine+jente09 Skrevet 28. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2009 Når det kommer til venner, så er nok vi de første som får baby, så blir ganske ensomt selv om alle våres søsken har barn. Mine søsken er 20 år eldre enn meg og viser lite interesse i mitt liv, noe de i grunn alltid har gjort. Så selv om de har barn, føler jeg ikke at det har noe å si. Er i grunn litt slitsomt å føle seg så ensom hele tiden. Og da får jeg jo litt "babyblues" som jeg kaller det, som igjen går ut over sambo. Og det vil jeg jo ikke at skal skje. Skjønner det at du føler deg alene denne gangen, tror ikke at noen som ikke har gått gjennom det samme som deg kan skjønne hvordan det er for deg å være gravid nå. Blir bare dumt å late som om en gjør det. Føler virkelig med deg, jeg kan bare tenke meg til hvordan jeg hadde hatt det i et svangerskap etter å ha mistet et barn. Tror ikke det hadde blitt lett i hele tatt. Verken for meg eller de rundt meg.
MorStine+jente09 Skrevet 28. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2009 Mye i samme situasjon som meg du, da.. De jeg er med er som regel ikke i samme fase i livet heller, eller som du sier min samboers venner. Når det kommer til familie så har jeg i grunn hele min familie her jeg bor, men eneste jeg egentlig har kontakt med fordetom er min mor. Men har uten tvil tenkt til å henge meg på barselsgruppa helsestasjonen organiserer og håper på at kanskje jeg vil skaffe noen kontakter der eller noe..Har tenkt på å melde meg på slike bim treff også, men er litt over en time med tog til bergen, og da blir det ofte litt vanskelig og dyrt å komme seg dit..Pluss at jeg er jo litt sjenert i nye situasjoner der jeg ikke kjenner noen fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå