Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Er 19uker på veg og har fått beskjed av lege min å gå på jerntabeletter. 100mg om dagen, som er veldig mye. Jeg gikk på dem noen uker men jeg ble fullstendig forstoppet og fikk store smerter i magen. Jeg prøvde alle råd som finnes for å få fart på systemet uten hell. Jeg kunne gå opp til 5dager uten å komme meg på do. Jeg sluttet med jernet og jeg begynte å gå på do som vanlig. Jeg går på vitaminer og har mørk avføring.Jeg føler meg helt frisk og fin. Pga at legen har hatt ferie har jeg ikke vært hos henne på et par mnd og har ikke time før et par uker. Er det noen som har noen svar til meg om hva jeg bør gjøre før den tid?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Spis brokkoli, leverpostei etc.. matvarer som inneholder jern. Kanskje kroppen din reagerer bedre på det enn tilføring via tabletter. Jeg måler også rundt 8-9 på stikk i fingeren og er nå i uke 28. Hatt det slik siden uke 17. Tar tre tab om dagen, uten at det hjelper. Hadde kanskje vært værre om jeg ikke hadde tatt noe da. Men et poeng her er at babyene tar det de skal ha, nettopp derfor får vi lavt. Så dem er det ikke synd på, og vi klarer oss en kortere periode med lavt jernnivå i kroppen. Jeg ble også forstoppet de første to ukene med jerntilskudd, prøvde å løse det med alt... men nå går det greiere. Kanskje du trenger tilvenning? Hva med en tablett og bedre matvarer med jern? Annet merke på jerntablettene kanskje? Annen leverandør... Jeg føler meg også frisk og fin, de synes det er rart jeg ikke er slappere med så lavt nivå.. men men,,,
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Tusen hjertelig takk for svar:) Ble litt beroligget. Dette barnet som ligger i magen min er så stille og rolig. Kjenner veldig lite bevegelse. Er redd for at jeg gjør noe galt. Godt å ha barnimagen gitt..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå