Gå til innhold

Hvor lenge (mnd) raper dere babyen etter amming/flaske??

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg sa at etter 3 mnd stadiet er mage/tarmsystemet helt modent og det er ikke så viktig å rape lengre....har aldri hørt det før.

Noen som vet om det stemmer eller har noen meninger om det?

Vi raper forøvrig etter alle måltider på dagen, men ikke natt. Det virker heller ikke som om hun er plaget og jeg er i koma og glemmer det rett som det er uansett ;) Hun er nå 2,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da han va 3 mnd slutta vi me å løfte over skuldra å alt dær :-) Han rape sjøl når han trenge d:-)

Skrevet

Vi er så heldig at jenta vår ordner det selv, dersom hun må rape da, hun må ofte ikke det. Må av og til løfte henne opp bare når hun ligger på ryggen. Men som oftest ligger hun på siden eller magen, og da ordner hun det som sagt helt selv.. I starten peste jeg fælt med det, men enten kom den umiddelbart, eller så var det helt umulig =altså ingen rap.

Skrevet

Etter amming "slenger" jeg henne over skuldra og da kommer det en stor rap som regel. Hun er 5mnd. Syns det er greit å gjøre det sånn. Men om hun ikke raper så er det ikke krise. Rapen kommer før eller senere uansett. Legger jeg henne på gulvet på magen så tar det ikke lang tid før det buldrer;)

Skrevet

Her kommer også rapen uansett, uten at v trenger å hjelpe til :) Men holder henne som oftest mot meg, stående på en måte, så kommer rapen rett etterpå som oftest. Trenger ikke legge henne over skuldrene lengre,

Skrevet

Jeg tror nok ikke det stemmer, det venninna di sa. Her måtte vi hvertfall rape til rundt 6-7-mnd'ers alder. Om hun ikke rapet før jeg la henne ned, så våknet hun ofte etter en kort stund fordi rapet "presset på". Nå er hun 9 mnd og vi raper fortsatt, men nå er det ikke alltid det kommer en rap, og nå gjør det heller ikke allverden dersom hun ikke gjør det.

Skrevet

Husker ikke hvor jeg leste dette, men det ble sagt at babyer ikke trenger å rapes når de reiser seg selv. Om det stemmer, er en annen sak. Vesla er 8 mnd. og har begynt å reise seg på egenhånd. Men de siste par mnd. har hun ofte sittet i fanget og ventet på rapen.

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd og jeg har erfart det samme som Lucille. Hvis hun ikke raper våkner hun veldig fort eller vil ikke sove før vi løfter henne opp. Rapen kommer veldig fort da, med en gang jeg løfter henne opp på skulderen men hvis hun blir liggende i armkroken min kommer den ikke, hun må opp.

Skrevet

Her rapes det enda, og min er 6,5 mnd. Våkner ikke å gråter om jeg ikke raper, emn jeg har ikke helt samvittighet til bare å legge han rett ned. Er ganske store raper som kommer som regel. Kan umulig være godt å ligge med slike i magen. Også er det litt kos å ha han opp å susse på kinnet og da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...