Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 "alle" sier at nå som jeg er i uke 21 fyller ungen godt opp livmoren, men har god plass til å bevege seg og det kjenner du vel godt? Eller: nå kjenner du vel bevegelse over alt? Eller: kjenner du den lille hikke? NEI Jeg kjente noe for over en uke sida som tydelig var spark, men nå kjenner jeg omtrent ingen ting Muligens et par dult her og der, men slik som i uke 17-20 så er jeg veldig usikker på om det er ungen eller mine livlige tarmer. Jeg skal til legen på torsdag for en sjekk, kan man spørre om de kan høre etter hjertelyden da eller er det bare jordmor som gjør det? Jeg skal ikke til jordmor før i uke 24...
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 legen kan helt sikkert sjekke fosterlyden;-) er enig i at de uke-for-uke sitatene blir litt vel generelle..det er jo veldig individuellt når man kjenner liv og andre symptomer i svangerskapet.og når det i tillegg er store forskjeller fra gravidsidene imellom, så må man jo bare ta det med en klype salt;-)
MorStine+jente09 Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Følte AKKURAT det samme som deg for en god uke siden, for da hadde jeg enda ikke kjent noe som helst form for bevegelse og kunne ikke annet enn å bli deppet over alle innleggene der folk skrev at de eeeendelig hadde kjent bevegelse i uke 17 og synest det var sååå sent liksom. Er nå i min 23. uke og har nylig begynt å kjenne liv! Så kommer nok snart for deg også!! Har bare reist til lege til nå og hun sjekker i allefall hjertelyden, og den var der fra uke 13. Så det er nok bare til å spørre, så sjekker legen for deg:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 hehe ,måtte nesten le litt. du har samme reaksjon som jeg da jeg lese i begynnelsen av svangerskapet, du kjenner vel bla bla bla nå osv... svaret var nei, å jeg var sikker på at det går vel ikke bra denne gangen heller. Legen kan også høre etter hjertelyd. en alt er nok i sjønneset orden. Som du vet så har jeg bod på disse sidene siden 2004. Det som du beskriver med morkaken foran går igjen og igjen. Alle sliter med det samme og er litt nervøs. Vil berre si det er helt normalt:)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 28. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2009 Ja jeg vet det er normalt Er jo ingen ting som tilsier at det skal være noe som helst galt, jeg er bare rett og slett litt lei av å gå rundt og vente på spark, men den som venter på noe godt venter vel ikke forgjeves Det var så utrolig koselig når jeg kjente noe og kjenner det som et savn når jeg ikke kjenner det lengre. I går prøvde sambo til og med å spille Minor Majority for babyen (hodetlf inntil magen), men det funka ikke det heller..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 haha:) tipper du har vel prøvd alle mulige metoder for å kjenne det. Jeg vet vertfall at ingenting funka på meg. jeg kjennte mye, men hvis hun først var rolig så var hun rolig. Hjalp ikke å drikke noe osv....
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 28. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2009 Nei, jeg sa at neste gang får vi prøve på noe litt hardere, Rammstein eller noe sånt Han var helt med på den Men tenkte at vi skulle begynne litt rolig, he he Ellers har jeg prøvd det meste ja. Men har merka at de gangene jeg har kjent noe/tror jeg kjenner noe så er det alltid når jeg sitter. Sikkert fordi magen blir mindre da.
MorStine+jente09 Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 Kjenner som oftest spark når jeg sitter jeg også! Så kan godt være det har noe med at magen blir mindre, ja! Men hun har "svart" meg et par ganger om jeg dytter på henne. Men da bare med et spark, så er det helt stille igjen. Artig er det uansett..
Onna Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 Jeg hadde det nøyaktig motsatt. Sto at "nå beveger barnet seg masse, men du kjenner det ikke enda". Jo, det gjorde jeg. Er vel veldig "gjennomsnittlig" det de beskrivelsene der. Dultene du kjenner er nok babyen Og legen min sjekker fosterlyden hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå