Gå til innhold

Besteforeldre som ikke respekterer oss foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestemor hadde hentet fram biler som gullet på 1 1/2 år skulle få leke med. På eska står det choking hazard, og at det ikke er for barn under 3 år. Vi (jeg og samboeren min) gir tydelig beskjed om at de bilene skulle han ikke få leke med pga at han kunne sette små deler i halsen. Hun overhører oss bare og gir bilene til gutten vår.

Hva skal man gjøre i en sånn situasjon? Har ikke lyst til å skape en negativ stemning heller, men blir så lei da dette med respekt for oss ikke ser ut til å bedre seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+spire
Skrevet

Ta leken fra gutten og si til bestemor at NEI betyr NEI. Ta med egne leker i fremtiden.

Skrevet

Det er nå utrolig mange leker som er merket med ikke for barn under tre år. Dersom dere passer på, er det ikke så farlig. Kanskje bestemor blir litt lei seg også, og synes dere er litt vanskelige?

Skrevet

Det står det jo faktisk på alle leker omtrent da... Jeg synes det er litt overhysterisk jeg, så jeg ville latt han leke med bilen så lenge han ikke er helt alene.

Skrevet

Vi har latt han leke med en lignende bil under oppsyn, det resulterte i at han fikk av et dekk og slo av speilet på bilen. Hovedproblemet er vet det at hun ikke passet godt nok på når han lekte med bilene, hadde bare plutselig forsvunnet ut på kjøkkenet uten å si ifra at noen måtte passe på.

HI

Skrevet

skulle stå "vel", ikke "vet"...

Skrevet

eg hadde aldri såra besteforeldran så mykje.

kor gla ho va når ho kjøpte de bilan t barnebarnet sitt.

shame on u!

det e mulig å følge me ungen.

Skrevet

Shame on u - hva er det for et svar? Fordi moren vil barnets beste??

Det er mulig å følge med ja, men er ungen 1,5 ville jeg ikke gitt den match-box(?) biler. Mye detaljer som det fint går an å bite av.

"eg hadde aldri såra besteforeldran så mykje." Det skal vel mere til for å såre besteforeldre SÅÅÅ mye??

"kor gla ho va når ho kjøpte de bilan t barnebarnet sitt." - så kjøp gaver som passer da!!

Skrevet

Er dette det eneste tilfelle hvor hun ikke respekterer dere??? uansett hva det måtte være dere ikke liker at hun gjør... om det er en liten ubetydelig ting eller ei så skal besteforeldre vise mer hensyn mener jeg. Noen sier her at deres barn har lekt med slike biler og at det har gått fint så de synes dere er vanskelige. For meg blir dette en prinsipp sak også. Mine barn har også lekt med den type biler før de ble tre år og jeg har personlig ikke noe vanskeligheter med det. Men dersom dere ikke ønsker det...ja så skal andre respektere og akseptere det uansett hvor dumt de synes det er. Det er deres barn. Det viktigste for å klare å holde et godt forhold til besteforeldre som har en tendens til å gjøre hva de vil er kanskje prøve å si det på en pen måte når de gjør noe dere ikke liker. Kanskje det også får de til å spørre neste gang. feks: "Så fine biler du har kjøpt. De kommer minsten til å like når han blir litt større. Er det greit at vi venter litt for det er noen små deler på den vi er redd han setter i halsen? Også er det kjedelig om han ødelegger de."

Skrevet

Det er absolutt ikke det eneste tilfellet hvor hun ikke respekterer oss. Og de bilene ble kjøpt inn for over et år siden!!

Til deg som mener vi sårer bestemora, har du aldri egne meninger i frykt for å såre folk? Jeg er ikke villig til å risikere sikkerheten til mitt barn bare for at bestemora absolutt skal få gjøre akkurat som hun vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...